    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prezenty?
    Date: Tue, 10 Jan 2006 21:05:45 +0100

    Hikikomori San wrote:

    > No ja nie wiem, czy ma ;] Jakbym wiedzial (wszystko) to bym sie (o
    > nic) nie pytal. I ktorej ustawy? Bo do mnie prosze jak do cielecia.
    > Ja proste rzeczy robie, i jak sprzedaje (dostarczam towar, swaidcze
    > usluge) to po prostu wystawiam za to fakture, i wtedy wiem kto co
    > placi i dlaczego.

    To może na początku nie rób innych rzeczy.
    Nie korzystaj z reklamy limitowanej,
    nie obdarowuj nikogo przedmiotami
    zakupionymi w ramach DG,
    a w międzyczasie czytaj ustawę.

    Wspomniany artykul (Ustawa z dnia 11 marca 2004 r.
    > o podatku od towarów i uslug) zas calkowicie mi nie wyjasnia co
    > zrobic, jak kupuje prezent i __daje go__ w prezencie.

    A ja widzę. Kupuję - odliczam VAT i daje to komuś i co czytam:

    Art. 7.2. Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1,
    (czyli normalna sprzedaż) rozumie się również przekazanie
    przez podatnika towarów należących do jego przedsiębiorstwa
    na cele inne niż związane z prowadzonym przez niego przedsiębiorstwem,
    w szczególności:
    2) wszelkie inne przekazanie towarów bez wynagrodzenia,
    w szczególności darowizny
    - jeżeli podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia
    kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego
    od tych czynności, w całości lub w części.

    Tym bardziej,
    > ze "3. Przepisu ust. 2 nie stosuje sie; do przekazywanych drukowanych
    > materialów reklamowych i informacyjnych, prezentów o malej wartosci i
    > próbek." Wiec? Co zrobic?

    Przeczytać te wszystkie artykuły, które ustawa przywołuje w
    następnym ustępie, którego juz nie chciało Ci się chyba
    przeczytać, bo zawierał
    odwołanie do innej ustawy
    i możesz chyba bez naliczania VAT podarować tyle ile można,
    o ile prowadzisz ewidencje tych osób. A jak nie, to od całości.

    Ja jak będę chciał coś komuś podarować,
    to sobie dopiero przeczytam :-)