-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "Cavallino" <k...@...pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
Subject: Re: Prawo przeciw nam
Date: Fri, 31 Dec 2004 13:45:49 +0100
Organization: news.onet.pl
Lines: 147
Sender: r...@p...onet.pl@liese.tinet.pl
Message-ID: <cr3hl3$co1$1@news.onet.pl>
References: <cqt07d$nbs$1@atlantis.news.tpi.pl> <cqu5fv$prn$1@nemesis.news.tpi.pl>
<cqu7bf$cdv$1@news.onet.pl> <cqu9u8$248$1@news.onet.pl>
<cqucgb$nqa$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412292322550.768@athlon>
<cr0eqv$hel$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412301249050.2044@athlon>
<cr10bd$4k$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412310029240.1420@athlon>
<cr33ji$dd5$1@news.onet.pl> <Pine.WNT.4.61.0412311225090.1484@athlon>
Reply-To: "Cavallino" <k...@...pl>
NNTP-Posting-Host: liese.tinet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1104497123 13057 62.3.165.12 (31 Dec 2004 12:45:23 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 31 Dec 2004 12:45:23 GMT
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1409
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:266590 pl.soc.prawo.podatki:129437
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w
wiadomości news:
> >+ > Poskutkuje tym że zamiast jeździć 12-letnim Audi pojadą 12-letnim
> >+ > Polonezem.
> >+
> >+ Lepsze to niż obecny stan, że zamiast 12 letniego Poloneza będziemy
mieli na
> >+ drogach 12 letniego Poloneza i 12 letnie Audi.
>
> Moment: w tym jest błąd logiczny.
> Albo godzimy się że 12-letni Polonez (umawiając się że mamy na myśli
> pewien "statystyczny stan") *nadaje się* do jazdy - albo ustalamy
> że się *nie nadaje*.
Jak jedzie - to się nadaje. :-)))
> Jeśli się NIE NADAJE - to trzeba go wywalić z obrotu... przykra sprawa
> ale nie widzę innego wyjścia.
A jak to chcesz wyegzekwować?
> Jeśli zaś się NADAJE - to równie przykro mi ale KAŻDY ma prawo jeździć
> TAKIM SAMYM ZŁOMEM.
Ano.
Tyle że mnożenie złomów to zjawisko szkodliwe.
> Dawanie komuś "license to kill" tylko dlatego że *już ma* "złoma
> Poloneza"
Ależ to wcale nie dlatego że ma czy nie ma.
Po prostu wwożenie śmieci do kraju powinno kosztować.
Im więcej tym lepiej.
Czy to że Francja ma własne elektrownie jądrowe i śmieci radioaktywne z
tychże, przekonuje tamtejsze społeczeństwo że dowiezienie kolejnych
radioaktywnych śmieci np. z Niemiec nie jest już problemem?
> W postach obok staram się wywieść iż dopuszczenie przywozu nie
> ograniczonego niczym (poza ryunkową opłacalnością) nie spowoduje
> pogorszenia jakości "najgorszych złomów" - a można się spodziewać
> pewnego polepszenia (bo pula ludzi zdesperowanych/przymuszonych
> do jazdy "najgorszymi złomami" *też* jest skończona, więc przy
> podwyższeniu poprzeczki przez konkurencję braknie tych którzy
> decydują się na utrzymywanie samochodu "na styk").
> Natomiast *rzeczywiście* nie da się obronić tezy iż sumaryczna
> ilość samochodów używanych nie wzrośnie: wzrośnie.
Wzrośnie średnia wieku, pogorszy się średni stan techniczny - i to mocno
pogorszy.
Powtarzam - kilkuletnie auta są na Zachodzie droższe niż w Polsce.
Więc ciągnie się głównie dużo starsze albo rozbite.
> Tylko to PRZEPISY dotyczące WSZYSTKICH muszą określać JEDNOLITE
> wymagania MINIMALNE
Tak jest - o to idzie.
Każdy samochód rejestrowany po raz pierwszy w Polsce będzie obłożony
podatkiem na tych samych zasadach.
A im bardziej jest szkodliwy dla państwa tym podatek ten będzie większy.
> Mi tam bez różnicy czy "złomów które powinny być wycofane" jest
> 10% czy 20% :( - nie żartuję :]
A jeśli różnica będzie między 10 a 80%?
> Płacimy obecnością "gratów" jakimś-tam ryzykiem. Prawda.
> Ale obecnością "hypermaszyn" TEŻ płacimy takim ryzykiem - w większości
> przypadków to kierowca samochodu z ABSem, przyspieszeniem 3g, poduszkami
> ze wszystkich stron i strefą zgniotu w którą "maluch" wchodzi w całości
> będzie tym który na zakręcie spróbuje wyprzedzać...
I lepiej niech to zrobi będąc pewien że mu koło na zakręcie nie
odpadnie......
W kilkunastoletnich autach wszystko to o czym piszesz już było, przy czym
działało kilkanaście lat temu, a czym starsze auta pozwolisz przywozić bez
barier tym bardziej niebiezpieczne one będą.
Choćby dlatego że te kupowane w Polsce to z reguły auta małe, słabe i nie
powodujące aż takiego poczucia bezkarności.
> >+ Wbrew pozorom całkiem dużo i równie dużo odsprzedaje je po kilku
latach, w
> >+ każdym razie na tyle dużo że kilkuletni samochód z Polski jest tańszy
niż
> >+ analogiczny klkuletni z zachodu.
>
> No to w takim momencie nie ma sprawy: nikt nie będzie kupował DROŻSZYCH
> samochodów z zachodu.
Problem w tym że kupują - te któreych zachód już nie chce.
Po strzale w parowóz, w stanie przeagonalnym itd.
>
> >+ > Znacznie bardziej przekonuje mnie argument że wprowadzenie
*rzetelnych*
> >+ > kontroli - tylko niestety musiałyby być oparte o obiektywne kryteria
> >+
> >+ Tak - to byłby w sumie ideał, tyle że ja zupełnie nie wierzę w
skuteczność
> >+ takiego systemu.
>
> I to jest odpowiedź dlaczego mamy graty na drogach.
> NIE dlatego że wolno je sprowadzać z zachodu.
Również dlatego.
> I "zakaz" sprowadzi się do tego iż:
> - będzie jeździć pewna ilość "bardziej gratów" (nie wypchniętych
> przez konkurencję)
Nie zgodzę się - ta konkurencja ich nie wypchnie, tylko rozepchnie w inne
ręce.
> >+ A ja obserwuję na drogach coś dokładnie odwrotnego.....
>
> Sądzę że raczej rażą cię graty typu Audi czy podobnych.
> Do Maluchów i Polonezów przypominających tarczę strzelniczą po
> użyciu już przywykłeś i tyle :)
Dokładnie.
One wymrą śmiercią naturalną.
Stale zasilane źródełko zachodnich odpadków nigdy nie wymrze.
> >+ IMO zupełnie wystarczy jak park samochodowy w naszym kraju będzie
odświeżany
> >+ wyłącznie autami nowymi, wyjdzie to mu tylko na zdrowie.
>
> IMO nie. A powodem jest to iż "złomy" będą używane *dłużej*.
Trudno.
Ale dolewaj do wiadra pomyj świeże pomyje miską, albo czystą wodę szklanką,
zobaczymy w którym przypadku pomyje będą mniej śmierdzące.
> A tylko niewielka część będzie utrzymywana "tak jak należy"...
> I żeby wyeliminowac tych "źle utrzymanych" trzeba egzekwować
> *minima techniczne*
To jedno.
I promować auta nowsze.
To drugi filar.
Znasz w ogóle ten pomysł na nowy podatek?
Bo coś mi się widzi że nie......
Następne wpisy z tego wątku
- 31.12.04 12:19 Gotfryd Smolik news
- 31.12.04 13:23 Cavallino
- 31.12.04 15:09 Radoslaw P.
- 31.12.04 15:12 Radoslaw P.
- 31.12.04 15:14 Radoslaw P.
- 31.12.04 15:16 Radoslaw P.
- 31.12.04 15:51 Grzegorz Kruk, Ph.D.
- 31.12.04 16:55 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.04 17:13 RoMan Mandziejewicz
- 31.12.04 18:16 Gotfryd Smolik news
- 31.12.04 18:02 Gotfryd Smolik news
- 31.12.04 17:56 Gotfryd Smolik news
- 31.12.04 18:24 Gotfryd Smolik news
- 31.12.04 20:51 RoMan Mandziejewicz
- 01.01.05 11:22 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- kontrole kont przez fiskus
- jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- Praca w Monako i podatki
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Który program do PIT-ów?
- Jak się płaci CIT ?
- Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- Przetwarzanie danych
- KSEF - jakies plusy?
- KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- KSEF demo jakie opinie?
- Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- In-vitro
Najnowsze wątki
- 2024-07-25 kontrole kont przez fiskus
- 2024-07-02 jednak nie tylko allegro OLX i podobne
- 2024-06-26 Praca w Monako i podatki
- 2024-05-11 Chess
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-11 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-04-30 Który program do PIT-ów?
- 2024-04-26 Jak się płaci CIT ?
- 2024-04-11 Polak nierezydent, dochód w Polsce i PIT
- 2024-03-05 Przetwarzanie danych
- 2024-01-25 KSEF - jakies plusy?
- 2024-01-18 KSeF czy coś zmieni dla zwykłych ludzi?
- 2024-01-16 KSEF demo jakie opinie?
- 2023-12-11 Jak to jest z PIT-0 dla seniora
- 2023-11-30 In-vitro