  • Data: 2004-01-18 21:30:44
    Temat: Re: Praca i własna działalność
    Od: mumps <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    One day 04-01-18 21:29, Mumps wrote:

    > Czy pracując na umowę o pracę mogę założyć właśną działalność gospodarczą?

    Oczywiscie, ze mozesz, nie ma zadnych przeszkod :) zeby to zrobic, a
    nawet jest prosciej niz jakbys nie pracowal ze wzgledu na ZUS, ktory
    przy prowadzeniu DG wynosi ok 700 zl :(

    > Jeśli tak, to z jakimi dodatkowymi obciążeniami finansowymi (podatki, itp.)
    > z tego tytułu muszę się liczyć?
    > Jakie są w ogóle możliwości rozliczania się z Urzędem Skarbowym (ew. ZUSem)
    > małej firemki informatycznej?

    Jezeli masz umowe o prace odprowadzasz wszystkie skladki ZUS-owi, ale
    niestety jak zalozysz DG musisz zaplacic po raz drugi zdrowotne (8,00%)
    - 140,50 zł (od podstawy równej 1756,19 zł)

    Skala podatku dochodowego w 2004 roku:
    * dla podstawy do 37.024,- zł : wartość podatku wynosi 19% podstawy
    minus 530,08 zł
    * dla podstawy od 37.024,- do 74.048,- zł : wartość podatku wynosi
    6.504,48 zł plus 30% nadwyżki ponad 37.024,- zł
    * dla podstawy od 74.048,- zł : wartość podatku wynosi 17.611,68 zł plus
    40% nadwyżki ponad 74.048,- zł

    > Czy zakładając niewielkie roczne obroty jest w ogóle sens ją zakładać?

    Oczywiscie, ze tak, w dodatku prowadzac "ksiege przychodow i rozchodow"
    (vat-owiec) mozesz wciagac w koszty rozne zakupy i oplaty (np. energia,
    gaz, woda itp) :)

    > Przyznam, że nie bardzo wiem z jakimi obciążeniami finansowymi będzie
    > związane założenie własnej działalności

    No niestety przy zakladaniu trzeba troche wydac niestety :(
    Pozniej jakies koszty zwiazane z ulotkami, tablica informacyjna, reklama
    itp. to tez nie male wydatki, ale patrzac z innej strony bez tego nie da
    sie obejsc... :)

    ***Wprost nie do wiary, ile rozumu zużywa się w świecie***
    O ***dla udowadniania głupstw*** O
    --@-- mumps--> m...@t...pl <--mumps --@--
    / \ / \