    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ponowne zwolnienie z VAT.
    Date: Mon, 11 Jan 2010 09:53:25 +0100

    On Sun, 10 Jan 2010, MIX-NET wrote:

    > No wlasnie. Znowu uwalili przepisy i kazdy je interpretuje jak chce :/

    Y tam. IMO różnice powstają tylko dlatego, że czytający oczekują
    w przepisie jakiejś "zwykłek logiki", a jej tam nie ma.
    Jesteś niezwolniony, nie mógłbyś w 2010 przejść na zwolnienie, a miałeś
    sprzedaż <50 kzł - sam sobie jesteś winien, było sprzedać WIĘCEJ niż
    50 kzł i już byś zwolnienie miał.
    Zero sensu, ale najwyraźniej ktoś właśnie *TAK* postanowił.

    > A co z tym nabijaniem na kase? Od 1 stycznia powinienem nabijac
    > stawke ZW i poinformowac do 15.01, czy nabijac ZW dopiero po powiadomieniu?

    Proszę o prostsze pytanie :|
    Na zdrowy rozum powinno się rejestrować "faktycznie zamierzoną" stawkę
    czyli "zw", ale nie mam zdrowia czytać przepisów o kasie :>, zaś
    uwaga pierwsza wskazuje że zdrowy rozum może być chorym pomysłem ;)

    > I co z vatem w towarach, ktore mam na stanie? Do zwrotu?

    Byłoby dziwne jakby nie.
    IMO pytanie powinno brzmieć: wg którego przepisu?
    Albo jak kto woli: kiedy?

    Bo przepisu szczególnego dla art. 113 ust 11 nie widzę, czyli
    pozostawałyby przepisy "korekcyjne", pewnie z art. 91.
    Może coś z tego:
    +++
    7b. W przypadku towarów i usług innych niż wymienione w ust. 7a,
    wykorzystywanych przez podatnika do działalnoœci gospodarczej,
    korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się na zasadach
    okreœlonych w ust. 1, ust. 2 zdanie trzecie i ust. 3,
    z zastrzeżeniem ust. 7c.
    7c. Jeżeli zmiana prawa do obniżenia podatku należnego wynika
    z przeznaczenia towarów lub usług, o których mowa w ust. 7b,
    wyłšcznie do wykonywania czynnoœci, w stosunku do których
    nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego,
    lub wyłšcznie do czynnoœci, w stosunku do których takie prawo
    przysługuje - korekty, o której mowa w ust. 7, dokonuje się
    w deklaracji podatkowej składanej za okres rozliczeniowy,
    w którym wystšpiła ta zmiana.
    Korekty tej nie dokonuje się, jeżeli od końca okresu rozliczeniowego,
    w którym wydano towary lub usługi do użytkowania, upłynęło 12 miesięcy.

    7d. W przypadku zmiany prawa do obniżenia podatku należnego
    o podatek naliczony od towarów i usług, innych niż wymienione
    w ust. 7a i 7b,
    w szczególnoœci towarów handlowych lub surowców i materiałów,
    ^^^^^^^^
    nabytych z zamiarem wykorzystania ich do czynnoœci, w stosunku
    do których przysługuje pełne prawo do obniżenia podatku należnego
    lub do czynnoœci, w stosunku do których prawo do obniżenia podatku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    należnego nie przysługuje, i niewykorzystanych zgodnie z takim
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    zamiarem do dnia tej zmiany, korekty podatku naliczonego dokonuje
    się w deklaracji podatkowej składanej za okresy rozliczeniowe,
    w których wystšpiła ta zmiana.

    8. Korekty, o której mowa w ust. 5-7, dokonuje się również, jeżeli towary
    i usługi nabyte do wytworzenia towaru, o którym mowa w ust. 2, zostały
    zbyte lub zmieniono ich przeznaczenie przed oddaniem tego towaru do
    użytkowania.
    ---
    ...albo coś w okolicy.

    Dobrze mi się wydaje?