    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Poniesienie a potrącenie, było: Koszty w dacie faktury
    Date: Wed, 3 Oct 2007 23:14:13 +0200

    Dnia Wed, 3 Oct 2007 17:11:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No tu jest zgryz.
    > Największy z tym, że tommy pyta gdzie towary handlowe wpakować i nie
    > wiadomo :]

    Mnie by tu odpowiadała metoda na "zdrowy rozum", czyli księgowania w
    momencie tym, kiedy możemy nimi dysponować, w dacie WZ np. A co? ;>
    No bo, mimo, że dostawa niefakturowana, to magazyn zasilony, prawda?

    I gdyby, dajmy na to przyszedł urzędnik w celu skonrolowania? Dawniej
    zdarzały się takie naloty. Słyszałam, że zaraz po wejściu VATu w 1993 r.
    takie przyjemności nie były wyjątkowe. Przyszli i robili remanent przy
    obecności podatnika, oczywiście.
    Mam na stanie? mam
    No to trzeba wprowadzić do kpir w kolumnę -10- i już.

    Tylko, że jakoś tak prosto, to nikt tego nie opisał :/

    > Hm.

    Chcę jeszcze jedno "hm" :)
    A koszt opłaty wstępnej przy leasingu? (w ksiegach rach.)
    Rozdzielać na cały okres? A przecież jest niezwrotna. Jest inicjująca. Bez
    uiszczenia jej, przedmiotu nie uzyskasz.
    Jeśli z przyczyn różnych, umowa zostanie przerwana, nikt korekty za
    pozostały czas proporcjonalnie nie dokona. To, że koszt pośredni, ok.
    Ale jak księgować? W miesiącu poniesienia?, czy rozliczyć na cały okres?
    Logika wskazuje rozwiązanie, ale na niej polegać nie można, prawda?

    Co ciekawe, w tym zakresie interpretacje są diametralnie różne.

    Tak sobie popisałam :)

    [...]

    > A ktoś coś takiego obiecywał?
    nie...

    > Bo jak nie obiecywał, to nie uprości ;)

    więc może i dobrze? ;>

    > A jak obiecywał, to tak uprości że popamiętamy! :)

    tak, z pewnością dobrze, że nie obiecywał! może nawet doskonale?

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna