  • Data: 2007-10-26 19:47:02
    Temat: Re: Pomocy, jaki podatek od sprzedazy domu?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 26 Oct 2007 18:58:14 +0200, kris napisał(a):

    > Sprzedaje dom z 1949 roku z dzialka, ktory dostalem w formie darowizny
    > od siostry w 1997 roku.
    > Nie jestem w nim zameldowany (zameldowana jest tylko moja zona)
    > czy zaplace jakis podatek? jesli tak to czy moge go jakos odzyskac
    > Mamy ciezka sytuacje rodzinna ja i zona nie pracujemy.

    W związku z tym, że jesteś właścicielem nieruchomości dłużej, niż od
    wejścia w życie nowych przepisów w zakresie podatku dochodowego, tj. przed
    1.1.2007 r., obowiązują Cię stare zasady podatkowe.

    W tym przypadku znaczy to dokładnie tyle, że od sprzedaży trzeba zapłacić
    podatek w formie ryczałtu w wysokości 10% otrzymanego przychodu. Płaci się
    go w terminie do 14 dni.
    Żeby móc go nie płacić, należy w tym samym terminie (14 dni) złożyć w swoim
    US oświadcznie, że przychód, który uzyskałeś ze sprzedaży domu, w okresie
    dwóch lat od dnia sprzedaży przeznaczysz na cele mieszkaniowe.

    Jeśli tych środków nie przeznaczysz na takie cele, wtedy będziesz musiał,
    po tych dwóch latach, uregulować zaległość wraz z odsetkami.

    To tyle, chyba, że coś mi umknęło. Jeśli tak, to zapewne ktoś mnie z
    przyjemnością sprostuje! :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna