  • Data: 2007-10-27 06:45:16
    Temat: Re: Pomocy, jaki podatek od sprzedazy domu?
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 27 Oct 2007 00:13:38 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ja mam pytanie :) (z podejrzeniem że coś jest nie tak)
    > Czy tam nie było jakiegoś hasła o "5 latach od zakupu"?

    Jak zwykle masz rację! :)
    Ja sobie potraktowałam temat zbyt jednotorowo, choć moje ostatnie zdanie w
    poście faktycznie wyrażało wątpliwość co do stanu mojej wiedzy.

    To będzie tak:
    art. 10 ust. 1 pkt. 8 uopof
    mówi, między innymi tak, że opodatkowana jest sprzedaż nieruchomości rónież
    pod takim warunkiem, że nastąpiła przed upływem pięciu lat, licząc od końca
    roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie...

    I co więcej nie tylko "było", ale JEST!

    > AFAIR ten podatek był skonstruowany tak, aby zniechęcać do bawienia się
    > w pośrednika bez zakładania firmy, i podatek był TYLKO jak się sprzedało
    > przed upływem 5 lat od nabycia.

    Tak jest :)
    drugie zastrzeżenie to takie, że zbycie nie dokonało się w działalności
    gospodarczej.

    > Zwolnienie z podatku od darowizny było sprawą odrębną, również z terminem
    > 5-letnim, co niekiedy powodowało zmylenie przeciw... podatnika znaczy :),
    > ale idzie mi o sam dochodowy.

    Dziękuję "Ktosiu" ;)

    Pozwolę sobie podsumować:

    Kris - nie zapłacisz podatku, ot co! :)