    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Polska & szansa na niższy VAT
    Date: Wed, 06 Dec 2006 11:50:49 +0100

    Dnia 05-12-2006 o 20:52:29 Telly Savalas <t...@k...pl>
    napisał(a):

    > "t" news:op.tj3pcjyc5o25xk@unknown.mshome.net

    > Mógł byś podać więcej szczegółów?
    > Z naszej dotychczasowej dyskusji wysunęliśmy wniosek, że wprowadzenie
    > samego
    > podatku liniowego to dopiero pierwszy krok - gdzie należy stawiać te
    > kolejne?
    >
    > Czy chodzi o sferę socjalną? Odchudzenie administracji itp.?

    No poczytaj Ustawe o podatku dochodowym od osób fizycznych przykładowo.
    Zobacz jaki tam bajzel jest. Ustawa o promocji zatrudnienie, a systemie
    ubezpieczeń społecznych
    o tym tamtym sramtym. Prowadząc DG musisz po kolei zapoznawać się z całym
    tym szmelcem.
    Dot ego ustawa o VAT - Art. 109 poczytaj i okolice, Art. 97 ust 3,
    Art. 19, to są majstersztyki analfabetyzmu ministerialno-sejmowego.

    > Po za tym nasuwa mi się na myśl jedno pytanie będące moją może utopijną
    > wizją państwa przychylnego swoim obywatelom. Mianowicie czy w oparciu o
    > prawa rządzące ekonomią oraz gospodarką jest możliwe funkcjonowanie
    > państwa,
    > które swoim przychody czerpał by tylko i wyłącznie z podatku VAT?
    > Oznaczało
    > by to, że państwo znosi całkowicie wszelakiej maści akcyzy, możliwości
    > odliczania podatków (np. za paliwo itp.), ulgi itp.?

    Tylko co to oznacza - że poszkodowani będą tylko zwykli ludzie.
    Firmy wszelkiej masci nie zapłacą ani grosza.
    Czyli koncerny, które już teraz nakładają na społeczeństwo podatek w
    postaci
    kosztów leczenia chorób związanych z zanieczyszczeniem środowiska
    dodatkowo zostaną zwolnione z choćby częściowej rekompensaty.

    pozdrawiam