  • Data: 2008-07-17 08:08:21
    Temat: Re: Podwyżka i chorobowe
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Alien pisze:
    > Witam!
    >
    > Nie wiem, czy tu są "księgowe" i "księgowi", ale bardziej odpowiedniej
    > grupy nie znalazłem...
    >
    > Od końca stycznia byłem (z krótkimi przerwami) na zwolnienie chorobowym.
    > Mój zakład pracy zafundował pracownikom podwyżki, przy czym było to tak,
    > że teoretycznie obowiązywały one od pierwszego stycznia br., ale
    > faktycznie pieniądz znalazł się teraz i w lipcu dostaliśmy "wyrównanie"
    > od początku roku.
    > No i się mocno zdziwiłem, bo naliczono mi bardzo niewielką kwotę, w
> [...]

    Dobrze ci naliczyli. Podstawę od jakiej liczy się zwolnienie chorobowe
    jest w ustawie o świadczeniach z ubezpieczenia chorobowego (poszukaj
    sobie jak chcesz). Podstawa jest to średnia (brutto (te które bierze się
    pod uwagę) minus składki na ubezp. społeczne) z 12 miesięcy
    poprzedzających miesiac rozpoczęcia zwolnienia (czyli w twoim przypadku
    styczeń-grudzień 2007).

    ps. najlepsza grupa na takie pytania to pl.praca.dyskusje

    --
    Nikiel ;)
    od niklu