  • Data: 2010-01-04 21:23:34
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    kaz wrote:

    > Należy jednak pamiętać, że osoba, która chce skorzystać ze zwolnienia,
    > ma ograniczony czas, by przeznaczyć zysk ze sprzedaży na przewidziane w
    > ustawie cele. Zgodnie z ustawą są to nie więcej niż dwa lata. Okres ten
    > liczy się jednak od końca roku, w którym nieruchomość znalazła nowego
    > nabywcę."
    >
    > Czy tak jest? czy to jakas nadinterpretacja? chodzi mi o czas, iz mam go
    > do konca tego roku

    w obecnej wersji jest tak:

    art 21.1 punkt 131

    ...jezeli począwszy od dnia odpłatnego zbycia, nie później niz w okresie
    dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie,
    przychód uzyskany ze zbycia tej nieruchomości....

    w wersji z2007 roku jest tak.

    .... w części wydatkowanej nie później niż w okresie dwóch lat od dnia
    sprzedaży....

    szukaj ustawy w brzmieniu z dnia nabycia nieruchomosci, ale sądzę, że
    się nie załapiesz.

    Zwracam uwagę, że skończyło sie odliczanie przed sprzedaniem.