  • Data: 2010-01-04 19:53:42
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "kaz" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > rozliczenia ubiegac sie o zwrot nadplaty - istnieje wiazaca interpretacja,
    > ktora mowi, ze brak rozliczenia w terminie nie powoduje utraty uprawnienia
    > do ulgi. No i po terminie odsetki placi sie w pelnej wysokosci.

    > W Twoim przypadku, inaczej niz dla mieszkan kupowanych obecnie, 10%
    > podatek nalezal sie od calego przychodu. Koszt zakupu starego mieszkania
    > nie ma znaczenia. Zatem podatek zaplacisz od tych niewykorzystanych 40
    > tys.: 4 tys. (10%) + połowa odsetek od zaległosci podatkowych (obecnie
    > 10%, w ostatnich 2 latach wahaly sie w granicach 10-15% -
    i.html)

> [...]
    > wlasne finanse, bo jest kilka rzeczy, ktore podobnie jak faktury
    > zmniejszaja kwote do opodatkowania. Moglbys odliczyc:
    > - wydatki na zakup dzialki, w tym rowniez niezbedne koszty zakupu takie
    > jak oplaty notarialne i sadowe, wynagrodzenie posrednika - o ile nastapilo
    > to po sprzedazy wspomnianego mieszkania.
    > - wydatki na splate kredytu mieszkaniowego lub odsetek od takiego kredytu,
    > poniesione w ciagu 2 lat od sprzedazy mieszkania. Mozna opdliczac rowniez
    > wydatki dotyczace kredytu zaciagnietego przed sprzedaza mieszkania (np.

    dziekuje za odpowiedz
    jeszcze jedna ciekawostka nie wiem niestety czy tak jest w istocie
    na jednym z portali, link
    http://www.rp.pl/artykul/247042_Jak_uniknac_placenia
    _podatku_przy_sprzedazy_mieszkania__.html
    jest napisane:

    "Dwa lata na wydanie pieniędzy

    Należy jednak pamiętać, że osoba, która chce skorzystać ze zwolnienia, ma
    ograniczony czas, by przeznaczyć zysk ze sprzedaży na przewidziane w ustawie
    cele. Zgodnie z ustawą są to nie więcej niż dwa lata. Okres ten liczy się
    jednak od końca roku, w którym nieruchomość znalazła nowego nabywcę."

    Czy tak jest? czy to jakas nadinterpretacja? chodzi mi o czas, iz mam go do
    konca tego roku

    pozdr
    maxx