    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od sprzedaży mieszkań
    Date: Thu, 22 Jun 2006 12:47:53 +0200

    gonia napisał(a):

    > no przeczytalam po raz kolejny, chyba

    > typowy;>

    > teoretycznie przyznam racje, widzę zasadniczą różnicę pomiądzy
    > lokatorskim a własnościowym prawem do lokalu
    > ale wydaje mi się, że lokatroskiego prawa kupić nie można - gdyby można
    > byłoby kupić, mozna by je sprzedać, a z tego co wiem to chyba nie
    >
    > ale może za krótko zyję, za mało wiem
    > za bardzo skupiłam się na tym zakupie;-)

    > dalej sie zastanwiam, jak określić takie nabycie - bo na pewno nie zakupem

    a dlaczego nie zakupem?. Jeżeli kupujesz np. oprogramowanie, to też
    kupujesz tylko prawo do używania go, nośnik jest zazwyczaj tylko
    dodatkiem (a często kupuje się bez nośnika).

    IMHO takie mieszkanie lokatorskie to defacto taka "licencja na
    użytkowanie mieszkania". Zresztą własnościowe też, tylko z o wiele
    większymi prawami.

    p. m.