    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od spadku, I grupa, umorzenie
    Date: Sat, 25 Feb 2012 11:50:26 -0600

    On 2/25/2012 10:52 AM, Smok wrote:
    > Witajcie.
    > Moja teściowa prosiła mnie o pomoc w napisaniu wniosku o umorzenie
    > podatku od spadku. Niestety, może umiem sklecić pismo, ale prawnik ze
    > mnie mizerny, więc proszę was bardzo o pomoc.
    > Sytuacja jest następująca: Teściowa w dniu 12.01.2012 złożyła w US
    > zeznania podatkowe na druku SD-3/A z tytułu nabycia spadku po
    > rodzicach. Mama teściowej zmarła w 1998 a tata w 2010. Spadek został
    > zasądzony postanowieniami (osobnymi za każdego z rodziców) z dnia
    > 26.05.2011. W dniu 17.02.2012 US wydał decyzje ustalające podatki od
> [...]

    Nie do końca, bo w 1998 roku nie było jeszcze przepisów o zwolnieniu z
    podatku w pierwszej grupie. A przepisy z tamtego roku są brane pod uwage
    przy dziedziczeniu po matce. Po ojcu powinna złożyć druk sd-z2 w ciągu 6
    miesiecu od dnia uprawomocnienia się postanowienia o nabyciu spadku
    czyli gdzieś w okoliach 26.05.2011 + 6 miesiecy.
    Najwyrazniej nie zrobiła. Stąd podatek,
    Przepisy są sztywnie i nie ma co marzyć, że się uda odkręcić. Terminy
    minęły.
    Jedyne co możesz jeszcze zrobić to znalezc dobrego doradce podatkowego
    nawet przez internet, wyslac mu dokumenty niech do nich zajrzy i
    podpowie czy jeszcze uda sie cos z tego urwać.
    Ale raczej nie łudziłbym się. US raczej błędu nie popełnił. Chyba, że o
    czymś nie widział, co mogłoby obniżyć podatek.

    Co do umorzenia, zapomnij. Skoro podatek wyniósł 4 tys, to znaczy, że
    jednak ciotka jest majętna (spadkowo) .Spadek sporą wartość ma i
    pieniądze na podatek się znajdą, tylko spadek trzebaby sprzedać.
    Podstaw do umorzenia nie widzę.
    Możesz wnioskować o rozłożenie na raty, Bardziej realne na pozytywne
    rozpatrzeie, z tym, że oczywiscie wyjdzie drożej bo z odsetkami zapewne.