  • Data: 2002-02-26 08:13:11
    Temat: Re: Podatek od odsetek w baku
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bayernfan" napisał w wiadomości:

    > A co sie dzieje jesli odsetki nie przekraczaja kilku zlotych np. 5zl i
    > dowiaduje sie o nich na zbiorczym zestawieniu transakcji np. po 20-tym
    > kolejnego miesiaca?? Konto w Millenium bez mozliwosci sprawdzenia stanu
    > salda itd. (oprocz wizyty w banku lub zbiorczego wydruku)
    >
    > Jacek

    Odsetki należy księgować niezależnie od ich wysokości. KPiR należy prowadzić
    na bieżąco a zestawienie transakcji po 20 dniach uniemozliwia takie
    księgowanie. Nie wiem jak sobie poradzić w tym przypadku bo sam dokonuje
    płatności przez internet (całą obsługę konta mam on-line) i papierkowe
    duplikaty przelewów internetowych dostaję następnego dnia, również
    następnego dnia (prowizje oraz doliczanie odsetek do salda nastepuje
    ostatniego dnia miesiąca)otrzymuje wyciąg z prowizjami za prowadzenie konta
    jak i z naliczonymi odsetkami.
    W kwestii księgowania operacji (prowizje i odsetki) z 20 dniowym poślizgiem
    to jedyne co mi teraz przychodzi do głowy księgowanie tego na podstawie
    dowodu wewnętrznego z datą otrzymania takiego zestawienia.
    Jak ktoś ma inny pomysł to niech tu nastuka bo sam jestem ciekaw bo
    przypadek nie jest z pewnościa odosobniony.

    Serwiz