  • 1. Data: 2002-02-25 17:32:12
    Temat: Podatek od odsetek w baku
    Od: "Łukasz Sikora" <l...@j...net.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Mam male pytanie. Prowadze KPiR od niedawna i nie wiem jak sie zapatrywac na
    odsetki narastajace na koncie. Czy musze je ksiegowac jako przychod ? Pytam
    sie poniewaz slyszalem o wprowadzeniu podatku od tych wlasnie odsetek, ktory
    jest odprowadzany przez bank. Czy ja rowniez musze dodatkowo odprowadzac
    podatek od tego "zysku" ?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Lukasz Sikora

  • 2. Data: 2002-02-25 18:05:59
    Temat: Re: Podatek od odsetek w baku
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Łukasz Sikora" napisał w wiadomości:
> [...]
    ktory
    > jest odprowadzany przez bank. Czy ja rowniez musze dodatkowo odprowadzac

    No to trochę późno usłyszałeś. Podatek od odsetek pochodzących z konta
    firmowego odprowadzasz ty i tu się jak na razie nic nie zmieniło i
    najprawdopodobniej nie zmieni. Odsetki księgujesz w KPiR w kol. 8 (pozostałe
    przychody). Odsetki te musisz księgować ponieważ są one dla ciebie
    przychodem.

    Serwiz

  • 3. Data: 2002-02-26 07:49:50
    Od: "Bayernfan" <b...@g...pl>

    Odsetki te musisz księgować ponieważ są one dla ciebie
    > przychodem.

    A co sie dzieje jesli odsetki nie przekraczaja kilku zlotych np. 5zl i
    dowiaduje sie o nich na zbiorczym zestawieniu transakcji np. po 20-tym
    kolejnego miesiaca?? Konto w Millenium bez mozliwosci sprawdzenia stanu
    salda itd. (oprocz wizyty w banku lub zbiorczego wydruku)

    Jacek

  • 4. Data: 2002-02-26 08:13:11
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bayernfan" napisał w wiadomości:

> [...]
    > kolejnego miesiaca?? Konto w Millenium bez mozliwosci sprawdzenia stanu
    > salda itd. (oprocz wizyty w banku lub zbiorczego wydruku)

    Odsetki należy księgować niezależnie od ich wysokości. KPiR należy prowadzić
    na bieżąco a zestawienie transakcji po 20 dniach uniemozliwia takie
    księgowanie. Nie wiem jak sobie poradzić w tym przypadku bo sam dokonuje
    płatności przez internet (całą obsługę konta mam on-line) i papierkowe
    duplikaty przelewów internetowych dostaję następnego dnia, również
    następnego dnia (prowizje oraz doliczanie odsetek do salda nastepuje
    ostatniego dnia miesiąca)otrzymuje wyciąg z prowizjami za prowadzenie konta
    jak i z naliczonymi odsetkami.
    W kwestii księgowania operacji (prowizje i odsetki) z 20 dniowym poślizgiem
    to jedyne co mi teraz przychodzi do głowy księgowanie tego na podstawie
    dowodu wewnętrznego z datą otrzymania takiego zestawienia.
    Jak ktoś ma inny pomysł to niech tu nastuka bo sam jestem ciekaw bo
    przypadek nie jest z pewnościa odosobniony.

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-02-26 08:31:18
    Temat: Re: Podatek od odsetek w banku
    Od: "Bayernfan" <b...@g...pl>

    W kwestii księgowania operacji (prowizje i odsetki) z 20 dniowym poślizgiem
    > to jedyne co mi teraz przychodzi do głowy księgowanie tego na podstawie
    > dowodu wewnętrznego z datą otrzymania takiego zestawienia.

    Uff cale szczescie ze zamknalem rachunek i rowniez zaczynam dzialac
    onlineowo.
    Aha i ni e chodzilo o 20 dni poslizgu tylko o dzien po 20-tym kolejnego
    miesiaca - np. 21. czy 22.

    jacek

  • 6. Data: 2002-02-26 12:48:05
    Od: "Łukasz Sikora" <l...@j...net.pl>

> [...]
    (pozostałe
    > przychody). Odsetki te musisz księgować ponieważ są one dla ciebie

    Dzieki wielkie za rade. Musze w takim razie zabrac sie za doliczanie tych
    odsetek :)

  • 7. Data: 2002-02-27 22:57:35
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Serwiz" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:a5fg2i$7fd$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > to jedyne co mi teraz przychodzi do głowy
    księgowanie tego na podstawie
    > dowodu wewnętrznego z datą otrzymania takiego

    Luba na otrzymanym wyciągu dopisać_wpłyneło (lub
    otrzymałem) dnia XXX. Czesto w moim marmurku mam
    tak że wydrukują z datą DD a potem trochę to trwa
    nim trafi taki wyciąg do przegródki (3-5 dni)

    Sark