    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny - wytłumaczcie
    Date: Thu, 29 Aug 2013 17:18:04 -0500

    Jacek wrote:
    > Dzięki za pomoc.
    > Mam jeszcze jedną prośbę o wyjaśnienie:
    > jeżeli robimy darowizny dziecku- raz żona, raz ja, to jak ten limit
    > przyjąć? Po 9637 na mnie i tyle samo na żonę, czy wspólnie podwójny
    > limit?

    Limit jest "od osoby"
    Czyli od kazdej osoby z rodziny po 9637

    A od kazdej obcej osoby po 4 tys z groszami (razy np ilosc sasiadow)
    razem mozna dostac prawie nielimitowana darowizne od wielu osob.

    Jeżeli wspólnie to czy ma znaczenie, że np. ja dam 4000 a żona
    > 14000?
    > Rozdzielności majątkowej nie mamy ale osobne konta już tak.
    > Jacek

    pare rzeczy

    istotne jest to czy dajecie ze wspolnych pieniedzy zarobionych w czasie
    trwania malzenstwa, czy tez pieniadze pochodzą z majatku oddzielnego np
    oszczedznosci sprzed slubu lub pochodzęce ze spadku lub darowizny.

    Jak dajecie wspolne pieniadze to jak ty dajesz 4000 wspolnych
    pieniedzy, to znaczy, ze 2000 dajesz ty a 2000 daje zona.

    jak zona daje 14000 wspolnych pieniedzy to ty dajesz z tego 7000 a zona
    7000 Razem mamy CZTERY darowizny.
    od ciebie raz 2000 raz 7000 od zony 2000 raz 7000.

    juz tu padlo pytanie ile druków SD-Z2 nalezy zolzyc w takim przypadku i
    nikt do madrych wnioskow nie doszedl.
    Ja twierdzę, że formalnie 4.
    To ze robi sie inaczej nie znaczy, ze robi sie dobrze.

    Jak któras darowizna pochodzi z majatku oddzielnego to oczywiscie
    traktuje sie ją jak pojedynczą darowizne i wowczas nie ma problemu.

    Tylko bardzo porszę w umowie darowizny wyraznie napisac, że pieniądze
    pochodzą z majątku oddzielnego. No i, że ta osoba jakoś też potrafiła
    wykazać, że to faktycznie majątek oddzielny (to tak na zapas, zeby
    uniknac sytuacji pod nazwa "urzad nie dal wiary").