    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od darowizny działki
    Date: Sat, 24 Oct 2009 22:47:13 +0200

    On Sat, 24 Oct 2009, Michal Jankowski wrote:

    > Czy zatem sekwencje darowizn mozna zastapic np. sprzedaniem siostrze
    > 1% (od tego podatek to pewnie grosze),

    Ale opłata notarialna już nie :)

    > zniesieniem współwłasności i darowizna?

    Pytanie pewnie brzmi - czy przypadkiem "sprzedanie za 1%" nie było
    czynnością pozorną, umożliwiającą obejście darowizny na rzecz
    zniesienia współwłasności?
    Nie wiem - pewnie szpece od "optymalizacji podatkowej" biorą pod
    uwagę możliwość takiego zawikłania operacji, aby potencjalny atak
    na "czynność pozorną" ukryć możliwie głęboko.

    pzdr, Gotfryd