    From: b...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek Belki a zwrot odsetek
    Date: 23 Mar 2007 04:03:03 -0700

    On 23 Mar, 11:04, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > Zwrot niesłusznie pobranej kwoty nie jest zarobkiem :)

    no tak, ale chodzi mi bardziej o belkowe, ktore moze z automatu byc
    naliczone - jako podatek od doliczonych do salda konta odsetek.

    > Nie bardzo wiadomo, co kto reklamował :) - dajesz za skąpy opis.

    (1) bank nie wykonal transakcji, ale (2) zdazyl potracic oczywiscie
    prowizje za transakcje. No i zwraca (3).
    a) Czy w przypadku indywidualesa zmniejsza podstawe opodatkowania
    belką w operacji (2)?
    b) W przypadku firmy IMO zmniejsza, bo jest to koszt finansowy, ale
    jej nie potraca - bo od firm belkowe potraca sama firma. Natomiast
    wykazuje na wyciagu, co ma skutki dla firmy.
    c) Czy zwrot nienależnej prowizji (3) nie bedzie opodatkowany, jesli
    odpowiedz na pytania a) powyzej jest przecząca?
    d) czy zwrot nienależnej prowizji (3) dla firmy nie jest przychodem
    finansowym - albo inaczej - nie zwiększa podstawy opodatkowania
    belkowym?
    e) czy sytuacja nie komplikuje sie, jesli mowimy o DG?