  • Data: 2007-03-23 11:23:53
    Temat: Re: Podatek Belki a zwrot odsetek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Mar 2007, b...@g...com wrote:

    > no tak, ale chodzi mi bardziej o belkowe, ktore moze z automatu byc
    > naliczone - jako podatek od doliczonych do salda konta odsetek.

    Moment. A te odsetki to od czego są?
    Jeśli SĄ przychodem - no to są.
    Jeśli ich najpierw NIE BYŁO, to nie było i podatku, a jak się
    później POJAWIŁY to i podatek się pojawia...

    > (1) bank nie wykonal transakcji, ale (2) zdazyl potracic oczywiscie
    > prowizje za transakcje. No i zwraca (3).

    Zwraca *prowizję* jak rozumiem? Strasznie się streszczasz :)

    > a) Czy w przypadku indywidualesa zmniejsza podstawe opodatkowania
    > belką w operacji (2)?

    Przecież prowizja nie jest obelkowana :] - o które odsetki
    chodzi, znaczy OD JAKIEJ PODSTAWY odsetki? Weź może przykładowe
    kwoty i zapodaj.
    I czy one w końcu wpływają na konto czy nie?

    > b) W przypadku firmy IMO zmniejsza, bo jest to koszt finansowy,

    Co jest kosztem? Prowizja? IMO to zależy czy zostanie zaksięgowana
    czy nie. I widzę dwie możliwości:
    - jeśli storno następuje w tym samym miesiącu to NIE zostanie
    zaksięgowana lub zostanie zaksięgowana "w jednym wierszu" KPiR
    - jeśli w różnych miesiącach to w jednym wystąpi koszt z prowizji
    a w drugim korekta tego kosztu "na czerwono".
    Jeśli z tego wynika, że w 1. miesiącu bank nie naliczy odsetek
    w wysokości *od wartości prowizji* (bo o tyle była zaniżona
    wartość konta) to należy kłócić się z bankiem, a nie o podatki :O
    A jeśli owe odsetki WPŁYNĄ, to należy je zaksiegować wtedy kiedy
    wpłynęły.
    Czy może idzie Ci o kwotę odsetek ustawowych od odsetek umownych
    od kwoty równowartości prowizji, które bank powinien zapłacić
    za możliwy miesiąc nienaliczania? :)

    > ale
    > jej nie potraca - bo od firm belkowe potraca sama firma. Natomiast
    > wykazuje na wyciagu,

    Właśnie nie rozumiem CO wykazuje.
    Chcesz mi powiedzieć, że bank "wykazuje" podatek którego NIE
    POTRĄCA? Ktory to bank? :)

    > co ma skutki dla firmy.

    Właśnie nie umiem dojrzeć jakie :)
    Posłusz się proszę przykładowymi kwotami, będzie łatwiej.
    Dajmu na to: transakcja 1000 zł (nieważne jaka), prowizja
    10 zł, odsetki za miesiąc w wysokości 1 promil (1/1000 podstawy),
    które kwoty są wykazane w momencie transakcji i w momencie
    reklamacji?

    wKwestiiFormalnej: w firmie przychody z kapitałów nie są opodatkowane
    "belkowym", podlegają normalnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym
    wg zasad ogólnych. Skreśl słowa "belkowym" w odniesieniu do firmy :)

    pzdr, Gotfryd