  • Data: 2007-03-23 11:35:00
    Temat: Re: Podatek Belki a zwrot odsetek
    Od: b...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Mar, 12:23, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > Moment. A te odsetki to od czego są?
    > Jeśli SĄ przychodem - no to są.
    > Jeśli ich najpierw NIE BYŁO, to nie było i podatku, a jak się
    > później POJAWIŁY to i podatek się pojawia...

    no wlasnie tu jest pies pogrzebany, ze nie wiem tego na pewno. Bo
    belkowe sie placi od dowolnych przychodow kapitalowych.

    > Zwraca *prowizję* jak rozumiem? Strasznie się streszczasz :)

    no - zwraca prowizje. Czyli np. 3,50 za przelew, ktory poprzednio
    pobral.

    > Przecież prowizja nie jest obelkowana :] - o które odsetki
    > chodzi, znaczy OD JAKIEJ PODSTAWY odsetki? Weź może przykładowe
    > kwoty i zapodaj.
    > I czy one w końcu wpływają na konto czy nie?

    Ok, stan konta poczatkowy: 100 zl.
    robie przelew 10 zl.
    bank dolicza 5 zl za wykonanie przelewu - z tabeli prowizji i oplat.
    stan konta = 85 zl po operacji; dla indywidualesa bez wplywu na
    podatek (jak mniemam), dla firmy - koszt finansowy w wysokosci 5 zl.
    skladam reklamacje, bo np. przelew nie doszedl do skutku. Bank zwraca
    mi wiec prowizje 5 zl, ktora pobral oraz 10 zl ktorych nie przelal.
    Zatem stan konta wynosi z powrotem 100 zl. Ale, ale - czy taki zwrot
    nie jest przypadkiem przychodem finansowym? dla firmy IMHO tak, dla
    indywidualesa - wpadnie w belke?

    > - jeśli storno następuje w tym samym miesiącu to NIE zostanie
    > zaksięgowana lub zostanie zaksięgowana "w jednym wierszu" KPiR
    > - jeśli w różnych miesiącach to w jednym wystąpi koszt z prowizji
    > a w drugim korekta tego kosztu "na czerwono".

    jasne, tak wlasnie myslalem.

    > Czy może idzie Ci o kwotę odsetek ustawowych od odsetek umownych
    > od kwoty równowartości prowizji, które bank powinien zapłacić
    > za możliwy miesiąc nienaliczania? :)

    to też...tu juz wejdzie belka?

    > Właśnie nie rozumiem CO wykazuje.

    no, prowizje wykazuje.

    > wKwestiiFormalnej: w firmie przychody z kapitałów nie są opodatkowane
    > "belkowym", podlegają normalnemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym
    > wg zasad ogólnych. Skreśl słowa "belkowym" w odniesieniu do firmy :)

    jasne - tak czy srak trzeba placic 19% od tego :)