    From: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek...
    Date: Fri, 14 Nov 2003 15:29:36 +0100

    W liście nadanym Fri, 14 Nov 2003 11:37:50 +0100 "Kroolo"
    <z...@p...onet.pl> pisze:

    > Jest dokladnie tak jak opisales :) Mam np. rejon 800 ulotek, ulotki sa raz w
    > tygodniu,
    > wiec moja wyplata wynosi 4 x 800 x stawka za ulotke. Troche sie w tym
    > wszystkim pogubilem - powinienem placic ten podatek? Mam poprostu BARDZO
    > duze podejzenie ze moj "szef" bierze sobie to do wlasnej kieszeni...Przy
    > okazji: czy mozna jakos sprawdzic czy te podatki wplywaja jakos do US ?

    Trochę będę gdybał...

    Jeśli masz w ręku (na papierze) umowę i rachunki do wszystkich wypłat
    to raczej potrącają od nich zryczałtowany podatek 20% - czyli ty już nic
    nie płacisz, nie ujmujesz tego w rozliczeniu rocznym, tracisz "kwotę wolną"
    czyli nic nie odzyskasz, oni chyba wpłacają do US bo jak są papiery to chyba
    ryzyko za wielkie, Tobie nie wysyłają rocznego zestawienia pobranych zaliczek.

    Sam się zastanawiałem po co to robią i nie wiem...

    Ale możesz spróbować (bez żadnych gwarancji :-) tak:

    Znajoma w podobnej sytuacji (wszystkie kwity w ręku) udała się do US z
    zapytaniem czy to podpada pod podatek zryczałtowany i powiedzieli, że nie.
    Kazali zrobić roczne rozliczenie wg własnej wiedzy, czyli otrzymane kwoty jako
    netto, założenie że odprowadzono 20% ryczałtowo, czyli do zwotu 1% i cała
    kwota wolna (to był jej jedyny dochód). Kazali też złożyć pismo wyjaśniające
    czemu tak, i wzywające US do skontrolowania firmy i jej procedowania (znajoma
    kończyła z nimi współpracę :-)

    Efekt: rozliczenie przyjęte, pieniądze zwrócone przez US, i po kilku
    miesiącach pismo z US, że kontrola w tamtej firmie się odbyła.

    I nic dalej, ale jeszcze pięć lat nie minęło :-(

    Pozdrawiam,
    PAD
    --