  • Data: 2003-03-18 14:05:55
    Temat: Re: Platnosc prywatna karta za f-re...
    Od: "yba" <y...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" :
    > A rozliczasz się kasowo ??
    memoriałowo

    > Ja bym spłatę potraktował tak: jako OF masz umowę kredytową z bankiem
    > (na kartę). Z tych środków udzielasz pożyczki na swoje DG.
    Tak jest.

    > Wg ustawy taka "pożyczka własna" ani jej odsetki KUP nie są,
    > IMHO traktujesz jako własne pieniądze ("po prostu").
    Dokładnie tak. Obsługa własnej karty kredytowej jest moim kosztem a nie KUP
    w firmie.

    > Natomiast czy fakt zapłaty kartą "osobistą" nie może spowodować
    > zarzutu że owa karta (lub "jej" konto) jest kontem wykorzystywanym
    > dla celów DG (i co za tym idzie - wykazywanym w ewidencji
    > przychodów lub KPiR choćby odsetek) to już inna sprawa.
    Przychodow z tej karty nie ma, tylko koszty. Zadnych odsetek.
    Ta karta nie jest zwiazana z prywatnym (nie firmowym) RORem.
    Przeciez Bank nie wie, czy rzeczy kupione za pomocą tej karty służą mojej
    działalności gospodarczej.
    Z resztą ten Bank nie wie w ogóle o mojej działalności gosp.

    > IMO ryzyko jest !
    Chyba niewielkie.
    Jedynie zapis na fakturze wciąganej w KUP -> "płatność kartą kredytową" nie
    ma za bardzo odzwierciedlenia w wyciągu z firmowego rachunku bankowego.

    ---
    yba