eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć? › Re: Pierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć?
  • Data: 2009-04-06 20:39:27
    Temat: Re: Pierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ozy88 wrote:

    > Dzięki :-) To mi dużo rozjaśniło!
    > Jeszcze mam pytanie. W które konkretnie pole wpisać koszty jakie chce, żeby
    > były zwrócone tzn. ten podatek, który już zapłaciłem :-) ? W moim przypadku
    > jest to ~100 zł, czyli nie przekraczam tym samym jakieś tam sumy, którą można
    > odliczyć?

    Wróć.

    Pit-11 . Patrze na to
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-11.pdf

    Pieć numerków.
    Przychód poz 54,
    koszty, 55
    zaliczka, 57

    ZUS 81
    zdrowotne 82

    masz dwa pity wiec sumujesz cyferki z obu pit-11 parami.
    Razem masz piec numerkow

    ---------------------
    pit-37
    patrze na to
    http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-37-2008.pdf

    te piec numerkow ląduje odpowiednio do

    przychod -> 47
    koszty -> 48
    zaliczka -> 51
    ZUS -> 93
    zdrowotne -> 110

    KONIEC

    Reszta wylicza sie sama. To co dostaniesz do zwrotu będzie w 123.

    Drukujesz, podpisujesz, zanosisz/wysylasz poleconym do końca kwietnia
    Nie musi byc oryginalny formularz, druk moze byc jednostronny,
    czarno-biały. Pisze bo wiem, ze i tak sie zaraz zaytasz.

    Nie wspominam oczywiscie o wypelnieniu pierwszej strony z danymi.
    i nie zapomnij sie podpisac

    I nie pomyl NIP,
    czesto gesto zamiast wlasnego ludżki przepisują NIP pracodawcy, bo sie
    na pit-11 bardziej rzuca w o czy.
    Formalnie w kodeksie karno-skarbowym zdaje sie mozna zarobic 2 lata za
    poslugiwanie sie cudzym nipen, bo pod to to podpada. :)