eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć? › Re: Pierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć?
  • Data: 2009-04-06 22:43:25
    Temat: Re: Pierwszy samodzielny PIT w życiu - jaki i czy mogę odliczyć?
    Od: "ozy88" <o...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Wróć.
    >
    > Pit-11 . Patrze na to
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-11.pdf

    > Pieć numerków.
    > Przychód poz 54,
    > koszty, 55
    > zaliczka, 57
    >
    > ZUS 81
    > zdrowotne 82
    >
    > masz dwa pity wiec sumujesz cyferki z obu pit-11 parami.
    > Razem masz piec numerkow
    >
    > ---------------------
    > pit-37
    > patrze na to
    > http://www.mf.gov.pl/_files_/podatki/formularze_poda
    tkowe/pit_2008/pit-37-2008.
> [...]

    > Drukujesz, podpisujesz, zanosisz/wysylasz poleconym do końca kwietnia
    > Nie musi byc oryginalny formularz, druk moze byc jednostronny,
    > czarno-biały. Pisze bo wiem, ze i tak sie zaraz zaytasz.
    >
    > Nie wspominam oczywiscie o wypelnieniu pierwszej strony z danymi.
    > i nie zapomnij sie podpisac
    >
    > I nie pomyl NIP,
    > czesto gesto zamiast wlasnego ludżki przepisują NIP pracodawcy, bo sie
    > na pit-11 bardziej rzuca w o czy.
    > Formalnie w kodeksie karno-skarbowym zdaje sie mozna zarobic 2 lata za
    > poslugiwanie sie cudzym nipen, bo pod to to podpada. :)

    Dzięki. Swoją drogą fajnie, że można tu uzyskać sympatyczną pomoc na temat nie
    cieszący się bynajmniej sympatią wielu Polaków ;-)

    No, dobrze. Co do PIT-37...
    Dobrze, że napisałeś w które dokładnie rubryki mam wpisać dane, bo omyłkowo
    wpisałem zamiast do rubrk 47 i dalej wpisałem dane do 39 i kolejnych. Jestem
    ciekaw czy jakieś poważniejsze konsekwencje mogłby mi grozić w przypadku,
    wydaje mi się, niewinnej pomyłki?
    Co do pola 48 to otworzyło mi się okienko z wyborami podpunktów (w poleconym
    przez Ciebie programie). Wybrałem podpunkt b, czyli 48b. Dobrze wybrałem?
    Czy w PIT-37 na pewno nie muszę już niczego poza tym co napisałeś wypełniać, a
    zwłaszcza w kwesti tego zwrotu nadpłaconego podatku? Czy na pewno nie trzeba
    tam zaznaczać żadnego ukrytego gdzieś pola mówiącego:
    "[ ] Tak, proszę o zwrot nadpłaconego podatku" czy coś w ten deseń ;-) ?

    Co do NIP-3...
    Kiedy jakiś czas temu oddałem pierwszy swój PIT (który ktoś mi wypełniał) to
    pamiętam, że oddawałem także razem z nim informację o moim koncie bankowym
    razem z numerem konta. Numer ten nie uległ zmianie. Czy w tym przypadku chcąć
    odzyskać pieniądze z nadpłaconego podatku muszę jeszcze raz wypełniać i
    oddawać NIP-3? Z tego co widzę służy on do aktualizacji danych, a te się nie
    zmieniły...
    Przypomniałem sobie Twój poprzedni post, w którym pisałeś, że raczej nie ma co
    liczyć na przysłanie pieniędzy na konto bankowe. Otóż u mnie było z tym
    inaczej. Co prawda czekałem bardzo długo (nie pamiętam już ile dokładnie), ale
    otrzymałem pieniądze wprost na konto bankowe. Dlatego liczę, że i w tym roku
    będzie podobnie. No, to jak z tym NIP-3? Wypełniać go w końcu :-) ?

    BTW: A swoją drogą. Jak to jest dokładnie z tym zwrotem podatku? Dlaczego on
    mi się w ogóle należy? Czy tylko dlatego, że nie przekrocza on pewnej kwoty
    powyżej której muszę zapłacić podatek czy ważny jest też mój wiek tudzież
    status ucznia?

    Pozdrawiam serdecznie,
    O.