    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Pensje finansowane z unijnych pieniędzy"
    Date: Fri, 29 Sep 2006 22:35:33 +0200

    On Fri, 29 Sep 2006, Paulus wrote:

    > No ja nie widze szczerze mowiac.

    :) Spróbujmy się pospierac.

    > Czy ponizsze Twoje zastrzezenie dotyczyc
    > wszystkich innych dochodow zwolnionych z podatku dochodowego?

    Tak.
    Zwolnionie ma miejsce u tego co *otrzymuje* przychód wymieniony
    w przepisach, a nie w momencie kiedy on te *otrzymane* środki
    wydaje na jakikolwiek cel - bezpośrednio, pośrednio związany
    bądź też wcale niezwiązany z danym przychodem.

    > A jak sie to pismo MF ma do updof (art 21 ust 1 pkt 46 i 46a)

    IMO dobrze.
    Jeśli osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą albo dajmy
    na to wynajmująca nieruchomość uzyska dotację, to jakby to była
    dotacja "zwykła" (nie wskazana w ustawie, w jakimkolwiek miejscu),
    powiedzmy dostałbyś od znajomego "dotację na kupienie kompa" :)
    to byłby to przychód podlegający opodatkowaniu.
    Jakby taką dotację prowadzący DG albo wynajmujący nieruchomość
    przeznaczył na wynagrodzenie/pensję pracownika, to oczywiście
    jest toto opodatkowane *DRUGI RAZ*.
    W przypadku UE jest zwolnienie - RAZ zwalnia wpływające, a nie
    wieczyście! Powiedz sam: jakby ta firma podzleciła innej firmie
    jakieś zadanie "z UE" to ta druga firma miałaby być również
    zwolniona?
    A jak ten "bezpośrednio otrzymujący dotację UE" kupuje jakiś
    materiał do wykonania dotowanej usługi (dajmy na to że usługi),
    a jednocześnie *to samo* kupuje dla "nieunijnych" usług (identycznych)
    i kupuje materiały w "jakiejś firmie" oraz "w firmie szwagra"
    to co, może szwagrowi "przekazać" zwolnienie a tym drugim nie? ;)
    Jakby coś takiego dopuścić, to okazałoby się że pół Polski
    "świadczy dla UE" :)

    Popatrz zresztą do przepisu do którego mnie odsyłasz - już
    jest "uzupełniony" (nie wiem czy cały czas tak było):
    +++
    b) podatnik bezpoœrednio realizuje cel programu finansowanego z
    bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób
    fizycznych, którym podatnik bezpoœrednio realizujšcy cel programu zleca -
    bez względu na rodzaj umowy - wykonanie okreœlonych czynnoœci w zwišzku z
    realizowanym przez niego programem,
    ---

    > oraz do PITu,
    > w ktorym jest przewidziane miejsce na takie wlasnie wynagrodzenie
    > otrzymywane przez pracownika?

    A jest tak?
    To trzeba spytać tego MF co podpisał rozporządzenie sprzeczne
    z ustawą :> (formularze są załącznikami do rozporządzeń, stanowią
    ich część).
    Powiedz o które pole chodzi:
    http://mofnet.gov.pl/_files_/podatki/od_osob_fizyczn
    ych/pit_2005/rozliczenie_roczne/pit37.pdf
    ...bo nie kojarzę.

    > Kontrowersje dotyczyly chyba nie tyle samego
    > faktu zwolnienia lub nie a rozroznienia miedzy srodkami otrzymywanymi
    > bezposrednio z UE (i tu zwolnienie powinno obowiazywac)

    Ależ tak!
    Ale "bezpośrednio z UE" otrzymuje TYLKO ten co realizuje umowę
    i bierze dofinansowanie! - czyli ten kto prowadzi DG, wynajmuje,...
    Jego pracownik/zleceniobiorca/wykonawca/... otrzymuje je już
    *pośrednio*.

    Thx za dyskusję - bo rozumienie tematyki bywa kontrowersyjne, wiem,
    ale jak dla mnie wynika (wyjątkowo przy podatkach :>) z logiki
    i IMO warto nakarmić googla "na potem" :) żeby przyszli dyskutanci
    mieli jakiś wstępny ogląd sytuacji.

    pzdr, Gotfryd