    From: "Paulus" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: "Pensje finansowane z unijnych pieniędzy"
    Date: Fri, 29 Sep 2006 18:59:24 +0200

    W wiadomosci: Pine.WNT.4.64.0609291024440.3096@athlon64,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > Przyznam że jestem zaskoczony:
    > http://podatki.pl/artykuly/4_75.htm
    >
    > Sugestie jakoby pensja pracownika (lub wynagrodzenie np. z tytułu
    > umowy osobistej) miała być zwolniona z podatku tylko dlatego, ze
    > środki na realizację umowy pochodzą "z Unii" były na grupie, ale nie
    > spodziewałem się że urzędy mogły poważnie rozważać taki p. widzenia.
    > Czy zaiste nie widać absurdu?

    No ja nie widze szczerze mowiac. Czy ponizsze Twoje zastrzezenie dotyczyc
    wszystkich innych dochodow zwolnionych z podatku dochodowego?

    > Przecież jakby nie środki *otrzymywane* a środki *wydawane* miały
    > być zwolnione z opodatkowania, to prowadziłoby to wprost do wniosku że
    > że jak taki pracownik "ze zwolnionymi pieniędzmi" pójdzie do sklepu
    > kupić kiełbasę albo piekarnik to sklepikarz *również* uzyskuje
    > "przychód ze środków finansowanych z Unii" a tym samym zwolnionych z
    > podatku... Czegoś nie rozumiem? - to poproszę o oświecenie :)

    A jak sie to pismo MF ma do updof (art 21 ust 1 pkt 46 i 46a) oraz do PITu,
    w ktorym jest przewidziane miejsce na takie wlasnie wynagrodzenie
    otrzymywane przez pracownika? Kontrowersje dotyczyly chyba nie tyle samego
    faktu zwolnienia lub nie a rozroznienia miedzy srodkami otrzymywanymi
    bezposrednio z UE (i tu zwolnienie powinno obowiazywac) a taki, ktore
    dopiero otrzymywane sa de facto z budzetu panstwa, ktory potem otrzymuje
    zwrot z UE. ale nawet tutaj zdania prawnikow sa podzielone.

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc