    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Paragon a faktura
    Date: Tue, 1 Sep 2009 00:41:21 +0200

    On Sun, 30 Aug 2009, Piotrek wrote:

    > Bez różnicy. Jest tysiąc powodów dla których pomimo tego, że kupuje na cele
    > DG to najpierw biorę paragon a później fakturę.
    >
    > Weźmy choćby pierwszy z nich: "bo tak mi się podoba i sprzedawcy nic do
    > tego".

    Hm...
    Artykuł 106.1 ustawy o VAT wcięło?
    Jak chcesz zgodnie z ratio legiś objaśnić istnitnie okresu, kiedy
    ta faktura *nie* jest wystawiona?
    Uprawnienie do opóźnieniego wystawienia f-ry z przepisów ustawy
    o VAT jest uprawnieniem sprzedawcy, nie kupującego, kupujący
    to może zażądać faktury przez 3 miesiące, ale sprzedawca może
    wystawić tę fakturę w 7 dni od pojawienia się żądania :>
    (bo uprawnienie kupującego wynika z art.87.3 Ordynacji).
    I - przychodząc "jutro" bez wcześniejszego uzgodnienia
    - nie zmusisz go do wystawienia f-ry wcześniej i wpisania
    wcześniejszej daty f-ry (niż 7 dni od "jutro"), bo jak?

    > I o ile sprzedawca nie ma mojego oświadczenia, że to jest zakup konsumencki
    > to w zasadzie ten argument zamyka wszelką dalszą dyskusję.

    Odpowiedź "nie" na pytanie "czy chce Pan fakturę" definitywnie
    kładzie możliwość pominięcia zapisu art. 106.1 - bo 106.4
    jest jedynym wyjątkiem uprawniającym do niewystawienia.
    Znaczy to sprzedawca został wprowadzony w błąd - przez
    kupującego, bo nikt inny nie żądał paragonu
    w roli jedynego dowodu (sprzedawca *jeszcze* nie wie
    że ma wystawić f-rę...).

    pzdr, Gotfryd