  • Data: 2007-01-16 08:19:22
    Temat: Re: [PRESS] Faktury sprzed rejestracji można rozliczać
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotrek." <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:eog2c3$dh0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Ciekawa wykladnia izby skarbowej na temat mozliwosci odlczenia VAT z
    > faktury przed rejestracja jako platnik VAT:
    >
    > za Rzeczpospolita:
    >
    > "Przedsiębiorca ma prawo odliczyć VAT wynikający z faktur otrzymanych
    > przed zarejestrowaniem się jako podatnik VAT czynny.
    >

    > Potwierdziła to Izba Skarbowa w Białymstoku w decyzji z 19 grudnia 2006 r.
    > (nr PPII/4430-681/RL/06), zmieniającej wcześniejszą, niekorzystną dla
    > podatnika interpretację urzędu skarbowego.
    >
    > Podatnik prowadzi działalność gospodarczą polegającą na wynajmie lokali
> [...]
    Hmm
    Mój urząd skarbowy twierdził tak już rawie rok temu, ale oni dlatego że:
    1. Polskie przepisy nie zezwalaja na odlicznie VAT sprzed rejestracji.
    2. Prawo unijne zezwala
    3 w zwiazku z tym interpretacja jest taka, żeby tego temtu podczas kontroli
    "nie dotykać" (kilka przegranych procesów)
    :) Co kraj to obyczaj
    Arek