  • Data: 2002-10-25 09:39:41
    Temat: Re: POZYCZYLEM NA MIESZKANIE OD MAMY! I CO?
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Oct 2002, Marcin Sławicz wrote:
    [...czyjeś...]
    >+ > (maksymalna darowizna od wszystkich darczyńców nie może przekroczyć 18100
    >+ > zl )
    >+ > Darowizna od większej kwoty jest już opodatkowana i od darczyńców z I
    >+ > grupy podatkowej wynosi 3%, a po przekroczeniu określonej kwoty nawet 7%.
    >+
    >+ Z czego wynika limit 18100zł? Wszędzie się spotykałem z limitem bodajże 9051
    >+ zł od jednej osoby w I grupie pokrewieństwa, czyli niezależnie od matki,

    Możesz podać gdzie to "wszędzie" było ? ;)

    Idź do źródła:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/doc/ustawa_o_podatk
    u_od_spadkow_i_darowizn.pdf
    i poczytaj art. 4.4, później było rozp. podwyższające wartość,
    wszystkie opisy leżą i marnują się pod:
    http://www.mofnet.gov.pl/podatki/spadki.shtml

    >+ ojca, siostry, syna itd. Ponadto nie było sprecyzowane jaki jest okres
    >+ obowiązywania limitu (czy np. za dwa lata mogę znowu pożyczyć?).

    Wiesz, jak ktoś cytuje to nie jest zobowiązany przepisywać
    wszystko jak leci - bo to nie cytat a plagiat ;)

    >+ Po przekroczeniu limitu płaci się 2% podatku od nadwyżki (a nie 3%).

    Zeznaj kto takie coś uchwalił - bo zdaniem oficjalnych
    dokumentów (j.w.) płaci się 3%, 5%, 7&, 9%, 12%, 16%, 20%
    - ale 2% nigdzie nie przyuważyłem ;)

    >+ Proszę mnie sprostować, jeśli się mylę.

    Ależ proszę... !

    Pozdrowienia, Gotfryd