eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPOMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje! › Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o informacje!
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: POMOCY NIP ! - problem z otrzymaniem numeru - student prosi o
    informacje!
    Date: Sat, 31 Mar 2007 07:56:04 -0500

    "Mateusz S" <m...@g...com> wrote in message
    news:1175324417.709359.113380@q75g2000hsh.googlegrou
    ps.com...

    > Wszystko super tylko
    >nie mam numeru NIP. A że studiuje w Łodzi, a zameldowany jestem w
    >Piasecznie, to wycieczka do Urzędu Skarbowego jest czasochłonna. Były
    >już dwie.

    NIP składa się w miejscu zamieszkania, a nie zameldowania.
    Pies z kulawą nogą sie nie zapyta co masz w dowodzie.

    >Dwa miesiące temu, udałem się do US, wypełniłem NIP-3 i powędrowałem
    >do okienka. Powiedziała, że musi być pośrednik przekazujący ten
    >formularz i mam jej nie zawracać czasu i jak wypełnię punkt E to mam
    >przyjść.

    No i miała rację. Art. 8 ustawy o NIP.

    >Zrobiłem rekonesans wśród studentów, pracowników fundacji i wszyscy
    >byli zaskoczeni.

    Tradycyjnie. Wszyscy najmniej znają się na tym w czym mają najwięcej do
    powiedzenia.

    >Dziękuje za ewentualną pomoc - życie w Polsce już na wstępie serwuje
    >mi niespodzianki - i muszę przyznać, że ciężko tu być terapeutą przez
    >sztukę... . Jeszcze raz dziękuje.

    Fundacja ma ci dostarczyć NIP-3 do wypełnienia w ciągu 7 dni od dnia
    pobrania pierwszej zaliczki na podatek. Potem w ciągu 14 dni od dnia
    otrzymania tym masz go obowiązek wypełnić, ona ma obowiązek to wypełnianie
    dokończyć, wrzucić w kopertę i wysłać. Nip przyjdzie do domu.

    Teraz praktyka:
    1. Druk NIP-3 załatw sobie sam.
    2. Wypełnij łącznie z tą częśćią E
    3. Kup kopertę i zaadresuj na adres US w Łodzi odpowiedni do towjego miejsca
    zamieszkania.
    4. Złap panią zosię w firmie, każ je to podpisać podbić, zaklej kopertę,
    przywal pieczątkę na kopercie, naklej znaczek i wrzuc do pierwszej z brzegu
    skrzynki.
    Nip przyjdzie pocztą w ciągu dwóch tygodni.

    Jakbyś chociać raz przeczytał ustawę o NIP to byś nie wydzwaniał tam gdzie
    nic nie wiedzą.