    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PODATEK KATASTRALNY
    Date: Thu, 19 Aug 2004 12:10:51 +0200

    Użytkownik Catbert napisał:

    > Można zawrzeć w "Ustawie o ..." zapis, że kataklizmem w rozumieniu
    > ustawy jest zaproponowanie dwukrotnej ceny rynkowej za nieruchomość.
    >
    > Jeżeli ktoś jest w tak dobrej sytuacji materialnej, że nie skusi się na
    > taką propozycję, to może powinien płacić podatki i to bardzo wysokie?
    > Oczywiście nominalnie wysokie, nie progresywne.

    Zastanawiałes sie jak sie do tego ma Konstytucja i ochrona własności
    prywatnej?
    Bezwzględny obowiązek sprzedaży właśności bo ktos inny chce kupić i
    spełnia jakies tam warunki jest z zasady sprzeczny z konstytucją.
    Nawet prawo pierwokupu zakłada że najpierw właściel musi wyrazic wolę
    sprzedaży.
    A może ten dom, stara rudera, ma dla mnie wartość emocjonalna i za żadne
    skarby świata w ogole i ngdy nie sprzedam? Może tam urodzila się moja
    bacia, matka, potem ja. Czy od wartości emocjonalnej także powinno się
    płacić podatek?

    To co proponujesz wymagałoby zmiany konstytucji, a ta z kolei
    otworzyłaby droge do dalszego ograniczania praw obywateli.
    Ludzie potrafią przegłosowac każde świństwo jeżeli tylko da im się
    możliwość.
    W końcu jak można nakazać sprzedaz nieruchomości bez społecznego
    uzasanienia (nie ma tam przechodzic droga, nikt nie planuje tam
    zbiornika retncyjnego, nie ma wojny więc na awaryjna kwaterę dla
    głównodowodzącego tez nie jest potrzebny) to czemu nie samochodu,
    rowerka coreczki, spodni z tyłka? Wystarczy zwykła wiekszośc w sejmie i
    bach, mamy ustawę, w końcu konstytucja nas juz nie krępuje.
    Jak Ci sie podoba taka perspektywa?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl