    From: l...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PKWIU
    Date: 28 Feb 2006 22:12:31 +0100

    > Użytkownik "lewjulian" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > różnych
    > można
    > Ministra
    > zrobić
    > przez
    > aby
    >
    > Powiem jak to wygląda ze strony US (w tej chwili tam pracuję, zajmuję się
    > zwrotami podatku VAT, tyle że przy działalności gosp.). Sprawdzamy też PKWiU
    > na fakturach i jest to masakra. Nie jestem ani wrózką, ani budowlańcem ani
    > metalurgiem - tam gdzie nie ma piszę że brak możliwości weryfikacji. Co
> [...]
    Witam!
    Odpowiadam a w zasadzie tylko piszę swoje luźne refleksje:
    na szczęście dla sprzedawców VAT na fakturach to zawsze 22% więc nic im nie
    doliczą.
    Odnośnie obowiązku wpisywania na wnioskach PKWIU to rzeczywiście takiego nie
    ma ale ja zrozumiałem zasady w ten sposób (być może to nadgorliwość i
    nadinterpretacja), że we wniosku mogą być ujęte tylko te materiały, których
    wykaz przedstawił minister w swoim rozporządzeniu a PKWIU pozwala tylko w
    sposób jednoznaczny je zidentyfikować.
    Co pracowników urzędów skarbowych to nie wiem czy im współczuć znając
    jednocześnie formalistyczne podejście do wielu spraw(ludzi) z którymi mają do
    czynienia, a odnośnie baranów to moje wrażenia są takie, że na listach
    wyborczych tylko oni (tzn. barany) byli. W tym względzie pola manewru moim
    zdaniem nie mieliśmy żadnego. Poza tym zajmują się zupełnie czym innym
    (stołki, stołki i tylko stołki, no jedynie premier "coś robi", ja nazywam to
    karierą medialną, pewnie szykuje się do objęcia prezesury po p. Dworzaku).
    Reasumując zrozumiałem wszelkie sugestie w ten sposób, aby we wniosku wpisać
    wszystkie materiały z posiadanych faktur niech się pracownicy US martwią co z
    tym "pasztetem", który im zgotowali posłowie(przepraszam barany), bo żadnych
    konsekwencji w stosunku do podatników z tytułu wpisania również takich, które
    już wcześniej były obłożone VAT-em% nie będzie(czy dobrze rozumuje?).
    Pozdrawiam!
    Lewjulian