  • Data: 2013-03-07 05:35:22
    Temat: Re: PIT do rachunku do 200 zl
    Od: spp <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-07 01:20, Vasco pisze:
    > Czesc,
    >
    > Czy mozecie mi pomoc wskazac podstawe prawna _niewystawiania_ PITu 11 do
    > rachunkow, ktore sa rozliczane wg ryczaltu (UoD brutto <200 zl)? Chodzi mi o
    > konkretny art. w ustawie. Przejrzalem UoPDoOF ale albo tam tego nie ma albo
    > jestem slepy. Ew. moze to jest w innej ustawie.
    >
    > Pewna ksiegowa, przyslala mi PIT 11 i twierdzi, ze "ona nie wie na jakiej
    > podstawie nie wpisalem kosztow uzyskania" i jesli nie przedstawie jej
    > podstawy prawnej, to mi nadal bedzie w takiej formie przesylala ;)

    http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/777553.html

    ... podstawą opodatkowania jest cały przychód wynikający z zawartej
    umowy, tzn. że przy obliczaniu takich wynagrodzeń nie pomniejsza się
    przychodu o koszty jego uzyskania (ani też o składki na ubezpieczenie
    społeczne, gdy mamy obowiązek je naliczyć). Poza tym od zryczałtowanego
    podatku nie odlicza się składki na ubezpieczenie zdrowotne jak ma to
    miejsce przy obliczaniu zaliczki na podatek.

    Istotne jest też, aby osoby uzyskujące przychody z umów, od których
    pobrany został zryczałtowany podatek zostały przez organizację
    poinformowane, że po zakończeniu roku nie otrzymają z tego tytułu
    informacji PIT-11, oraz że tych kwot nie wykazuje się w zeznaniu rocznym
    np. PIT-37 gdzie rozliczane są tylko przychody opodatkowane wg skali
    podatkowej określonej w art. 27 ust. 1 ustawy o pdof. Zdarza się, bowiem
    że zwlekają one ze złożeniem zeznania podatkowego oczekując na brakujący
    ich zdaniem PIT-11 lub upominają się o jego wystawienie.

    Tamże odnośniki do konkretnych artykułów ustawy.

    --
    spp