  • Data: 2003-05-19 12:12:43
    Temat: Re: PIT 8B
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:baaeuv$p7b$1@SunSITE.icm.edu.pl...
    > Firma wystawiła mi pit8B
    > (sprawa dotyczy umowy o dzieło)
    > Dane finansowe (kwoty) na nim są nieprawdziwe (zbyt duże kwoty w
    porównaniu
    > z faktycznie wypłaconymi)

    Masz na myśli, że kwoty z PIT-8B nie zgadzają się z kwotami na wystawionym
    przez Ciebie rachunku? To była tylko jedna umowa? Wszystkie kwoty są różne,
    czy tylko niektóre?

    > Co w takiej sytuacji należy robić
    > (z firmą nie można się dogadać - unikają kontaktów)

    Wysłac do nich listem poleconym prośbę o wytłumaczenie. Dać im jakieś dwa
    tygodnie (od dnia wpływu listu do nich) na odpowiedź. Jak nie odpowiedzą to
    zareklamować list na poczcie, poczta odpowie, kto i kiedy odebrał i napisać
    do ich urzędu skarbowego, że taka i taka sprawa, list polecony odebrali, nie
    odpowiedzieli i co masz w takiej sytuacji zrobić. Tutaj mogą być znaczki
    skarbowe potrzebne, ale pewna nie jestem... Albo wysłać tę prośbę do firmy
    za potwierdzeniem odbioru, więc już ewentualna reklamacja listu nie będzie
    potrzebna.
    Pozdrawiam
    Kasia