    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: PIT 2003 i skladka zdrowotna
    Date: Sat, 27 Mar 2004 14:05:22 +0100

    Użytkownik Mikołajczyki napisał:

    > Ci

    > Czyli nie sugerowac sie tym co wpisane jest w PIT 11?!

    Sugerować sie jak najbardziej. Ale PIT-11 to dane "wejściowe". Trzeba je
    odpowiednio przetworzyć.
    Na PIT-11 masz podane co zostało pobrane i w związku z tym co MOŻNA
    odliczyc o ile inne warunki (całkowita wysokośc dochodu, podatku) na to
    pozwolą.

    > Ale tak naprawde to pracowdawca pobral za duze skladki - czy ja moze zle
    > rozumuje??

    Nie tyle za duże składki co za duże zaliczki na podatek.
    Na PIT-11 na pewno składka jest nie większa od podatku, bo tylko taką
    sie pobiera. Żeby pobrac za duże składki i żeby potem na PIT rocznym
    wyszła to jak Tobie to musialby pobrac najpierw za duzo podatku.

    Ale ciekawi mnie jaki jest powód tego że wyszedł podatek mniejszy od
    pobranej składki?
    Czy odliczalaś może skladkę zdrowotna z DG a nie miałaś tyle podatku z
    działalności żeby ją pokryć?
    Miałas jakies odliczenia od dochodu, poza ub. społecznymi od umowy o pracę?
    A może wziełas z PIT-11 do odliczenia składkę potrącona a nie odliczoną?

    > Nie mozna wiec jakos tego odebrac?
    Jeżeli składka jest większa od podatku wyliczonego wg. skali to nie mozna.
    Ale lepiej najpierw wyjaśnić dlaczego tak wyszło - przy jednym źrodle
    dochodu jednynym powodem który mi przychodzi do głowy jest to, że
    pracodawca policzył Ci za duże zaliczki na podatek i w związku z tym
    pobrał węcej składki zdrowotnej niz powinien.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl