  • Data: 2004-03-27 13:57:31
    Temat: Re: PIT 2003 i skladka zdrowotna
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mikołajczyki" <o...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:c43v7e$7u8$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > PIT 11 pochodzi z urzedu pracy i dotyczy stazu absolwenckiego mojego
    brata.
    > Dochod i przychod = 4000,60
    > Pobrana zaliczka = 96,20
    > Skladki na ubezpieczenie zdr. fakt. odliczone = 310,05
    >
    > W tej sytuacji obliczenie podatku jest wdl mnie proste (bo nie ma np. niz
    na
    > ubez. emerytalne), obliczam to tak (bez koncowek groszowych):
    > 4000,60 * 19% - 530 = 230 - 530 to oczywiscie kwota wolna od podatku
    > i to 230 powinnam wpisac w poz. 113
    > w poz. 114 powinnam wpisac skladki na ubez. zdrowotne, czyli 310,05

    musisz wpisac kwote rowna obliczonemu podatkowi
    (230), wowczas do zwrotu masz nadplacona zaliczke na podatek w wysokosci
    96,20

    > Wiec skad to wynika? Zle obliczyl urzad???

    urzad policzyl dobrze, nie zapomnij o tym, ze Ty od podatku odliczasz cale
    530 zl, a urzad 1/12 tej kwoty kazdego miesiaca, wowczas podatek pozwala na
    pobranie skladki w wysokosci 7,75%, co na rozwazanym picie stanowi kwote
    310,05 (7,75% z kwoty 4000,60)
    Z moich dywagacji wynika ze zasilek nie byl pobierany przez caly 2003 rok,
    prawda?

    Gdyby osoba, ktorej rozliczasz pita pracowala jeszcze w danym roku zapewne
    "starczylo by jej zaliczki odprowadzonej na odliczenie calej skladki
    zdrowotnej. Tak nie bylo , zatem odliczasz zaliczke tylko w wysokosci
    naleznego podatku.

    > Co gorsza podobna sytuacje mam na PIT-ie kolezanki, ktora tez bardzo
    krotko
    > pracowalo w szkole i sytucja jest podobna???!!! Szkola ja zle obliczyla?

    Pewnie dobrze policzyli, sytuacja jest podobna, bo okres zatrudnienia nie
    opiewa na caly rok kalendarzowy, zaklad pracy nie zdazyl odliczyc calej
    kwoty zwolnionej od podatku, a Ty rozliczajac pita to wlasnie robisz (i
    slusznie, oczywiscie), w efekcie koncowym otrzymujesz nizszy podatek
    (mniejszy o kwote wolna , ktorej zaklad nie odliczyl) i moze podatku na cala
    zaliczke zdrowotna nie starczyc....

    > pozdrawima
    > olga

    jak zamotalam, pytaj, a najlepiej wrzuc dane do programiku PIT 2003 i
    pamietaj ze zaliczka zdrowotna wpisywana w rozliczeniu <=podatku naleznego

    pozdrawiam

    Ewa (Krakow)

    *to co powyzej to prywatna opinia o zabarwieniu malo obiektywnym*