    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ośrodek interesów życiowych
    Date: Sat, 08 Dec 2007 18:15:33 -0600

    jac wrote:

    > Sprawa wydawałaby sie oczywista, ze w Polsce powinienem sie rozliczyć
    > tylko z dochodów, które uzyskałem w Polsce, jednak dzwonilem do
    > "swojego" urzedu skarbowego i tam dowiedziałem sie ze musze w tym roku
    > podatkowym rozliczyc sie z całosci dochodów (oczywiście zgodnie z
    > przepisami o unikaniu podwojnego opodatkowania), a to ze przenioslem
    > swoj ośrodek interesów życiowych moge wykorzystac dopiero w przyszłym roku.

    Nieprawda.
    Za 2007 rok rozliczasz się jako nierezydent wysyłająć swój PIT do II US
    Warszawa jako oddział, który rozlicza nierezydentów.
    Co prawda żaden US jeszcze mi nie potrafił podać przepisu wymagającego
    wysłania NIP-3 w przypadku wyjazdu za granicę, ale ze względów
    technicznych warto to zrobić. Wyślij NIP-3 do II US Warszawa podając
    jako datę zmiany 1 maja, tak żeby nie wyszło ci więcej niż 183 dni.