    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości
    Date: Tue, 7 Apr 2009 23:28:14 +0200

    Dnia Tue, 07 Apr 2009 09:27:01 +0200, gonia napisał(a):

    > a w czym bys innym chiała prostować akt poza ceną? poza tym ja juz tak
    > sprostowane akty widziałam, i nie widze problemu żadnego, o ile cena w
    > akcie wynosi x+vat, a zakładam, że tak byc powinno

    Brak mi doświadczenia w tym zakresie. Jak dotąd wszystkie napotkane akty
    jakoś tak nie wymagały poprawiania.
    Stąd ten "proceder" mało mi znany.
    Obejrzymy co pokaże jutro...

    > Masz , biorąc pod uwagę tak ogólnie , jak to przedstawiasz i jak się to
    > przyjęło. Ale myślę, że na tle tej interpretacji ( któą czytałam, nie
    > Twojej) możnaby sie pokusic o przykład, który niekoniecznie racje by Ci
    > oddawał - ale to możemy się pozastanawiać, jak juz pozostaniesz przy
    > zyciu po zsyłce z Beskidu;>

    Gdybym tu długo nie wracała - zapalcie świeczkę... pleaseee.... ;)

    Prawdę mówiąc temat do pociągnięcia, bo ciekawam przykładu, który by nie
    pasował pod moje dywagacje.
    Nie myślę oczywiście o odkupieniu tych nakładów w celu odsprzedaży
    nieruchomości, bo wtedy faktycznie mógłby to być koszt roku podatkowego.
    A jeśli? to co? nakłady w remanencie końcowym...?
    Co powiesz? ;>

    W przypadku przeze mnie poruszanym, to nie był cel przewodni (przynajmniej
    tak to zrozumiałam). Sprzedaż nieruchomości "urodziła się" na skutek
    jakichś tam znanych tylko właścicielowi przesłanek.

    [...]
    > ale mimo wszystko tak mi przychodzi, gdyby te nakłady zaostały odkupione
    > nie w celu sprzedaży czy tez uzytkowania owej nieruchomości przez
    > właścicieli, tylko wybudowania drogi dojazdowej do innej hali, albo tez
    > pasa startowego dla samolociku? tez zwiększałyby wartość nieruchomości?
    > której?

    Samolocik? dobre! ;)
    zasugeruję jutro kierownikowi tego zamieszania. Niech sobie wybuduje pas
    startowy i zmyka do jakiegoś raju podatkowego...
    Choć do tego, to by trzeba było kilka takich nieruchomości sprzedać.
    Powiadają, że jak kochać - to księcia, a jak kraść - to miliony :)

    > dlaczego? przecie z nie kwota świadczy o koszczie bieżącym tylko rodzaj
    > wydatku ( teoretyzuję trochę, wiem - ale kto powiedział, że jest to
    > niemożliwe? )

    Teoretyzując masz rację, bo kto komu zabroni zakupić np. domenę za milion
    PLN-ów na użytek DG? A to przecież zwykły k.u.p. nie żadne źródło do
    amortyzowania :)
    Jakoś tak zajęły mi głowę "moje" nieruchomości, a życie jest takie pełne
    niespodzianek.

    Tyle tymczasem :)

    --
    Pozdrawiam,