    From: gonia <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Opodatkowanie sprzedaży nieruchomości
    Date: Tue, 07 Apr 2009 09:27:01 +0200
    Sender: g...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    Użytkownik Jagna napisał:

    > Tak, ale ta cena :/ --> patrz Gotfryd.

    a w czym bys innym chiała prostować akt poza ceną? poza tym ja juz tak
    sprostowane akty widziałam, i nie widze problemu żadnego, o ile cena w
    akcie wynosi x+vat, a zakładam, że tak byc powinno

> [...]
    > są usługą, albo jak to też gdzieś znalazłam:
    > zwrot kosztów nakładów stanowi wynagrodzenie za taką usługę.
    > Patrząc na to od tej strony, to ja nie mam tu wątpliwości (niech no mi
    > który je zasieje!!! ;)) co do tego, że ich wartość stanowi koszt uzyskania
    > przychodów ze sprzedaży nieruchomości.
    > Bo przecież k.u.p. ze sprzedaży to są udokumentowane koszty nabycia lub
    > udokumentowane koszty wytworzenia, powiększone o udokumentowane nakłady,
    > które zwiększyły wartość rzeczy i praw majątkowych, poczynione w czasie ich

    Masz , biorąc pod uwagę tak ogólnie , jak to przedstawiasz i jak się to
    przyjęło. Ale myślę, że na tle tej interpretacji ( któą czytałam, nie
    Twojej) możnaby sie pokusic o przykład, który niekoniecznie racje by Ci
    oddawał - ale to możemy się pozastanawiać, jak juz pozostaniesz przy
    zyciu po zsyłce z Beskidu;>

    > Chyba większość papierów już leży na moim biurku, przy czym nie wszystko
    > jest zaopatrzone w umowę, bo np. sprzedaż nakładów to tylko faktura, która
    > opiewa na "sprzedaż nakładów na wybudowanie hali produkcyjnej".

    ale mimo wszystko tak mi przychodzi, gdyby te nakłady zaostały odkupione
    nie w celu sprzedaży czy tez uzytkowania owej nieruchomości przez
    właścicieli, tylko wybudowania drogi dojazdowej do innej hali, albo tez
    pasa startowego dla samolociku? tez zwiększałyby wartość nieruchomości?
    której?

    > Zresztą trudno mówić o koszcie ogólnym wpisanym bezpośrednio w kpir w
    > wysokości prawie 2 mln. PLN.
    > Niechby się ktoś odważył! ;)

    dlaczego? przecie z nie kwota świadczy o koszczie bieżącym tylko rodzaj
    wydatku ( teoretyzuję trochę, wiem - ale kto powiedział, że jest to
    niemożliwe? )

    g.