eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłaty pocztowe - potwierdzenie czy faktura › Re: Opłaty pocztowe - potwierdzenie czy faktura
  • Data: 2002-06-07 14:04:19
    Temat: Re: Opłaty pocztowe - potwierdzenie czy faktura
    Od: "Bax" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" <s...@s...com.pl>
    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0206071557430.11197-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > On Fri, 7 Jun 2002, Bax wrote:
    >
    > >+ Witam!
    > >+ 1. Czy podstawą wpisu do KPiR może byc "potwierdzenie" jakie można
    > >+ uzyskac na poczcie przy wysyłaniu przesyłek, czy potrzebna jest
    faktura?
    >
    > Obejrzałbyś sobie rozp. ds. KPiR ;) !
    > Par.13("za dowody księgowe uważa się również").4:
    > "dowody opłat bankowych i pocztowych".

    Znam, znam :-). Ale gdy na kolejnej poczcie Pani pyta sie mnie w okienku
    czy chce fakture czy potwierdzenie... zaczynam mieć wątpliwości.
    Pamietaj, że gdzie indziej jest napisane, że sprzedaż podmiotom
    gospodarczym powinna byc dokumentowana fakturami VAT.

    Z drugiej strony potwierdzenie to dokument bardzo mało wiarygodny -
    poczta nie zostawia sobie żadnej kopii, a zdażyło mi się dostać
    potwierdzenie na 800 zł - płaciłem przy odbiorze i dostałem
    potwierzdenie na kwote która wpłaciłem. Ponieważ miałem na to fakture od
    dostawcy, to w prosty sposób mógłbym 2 razy w koszty sobie wrzucic.

    > >+ 2. Czy prawda jest, że usługi świadczone przez Pocztę Polską są
    > >+ zwolnione z VAT?
    > >+ 3. Jesli 1=wystarczy potwierdzenie, a 2=tak, to jaki jest sens
    brania
    > >+ faktur z PP ?
    >
    > Nie wiem, nigdy nie brałem ;)

    Cieszę się, że nie tylko ja tak robię.

    Krzysztof

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1