  • 1. Data: 2002-06-07 08:19:29
    Temat: Opłaty pocztowe - potwierdzenie czy faktura
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Witam!
    1. Czy podstawą wpisu do KPiR może byc "potwierdzenie" jakie można
    uzyskac na poczcie przy wysyłaniu przesyłek, czy potrzebna jest faktura?
    2. Czy prawda jest, że usługi świadczone przez Pocztę Polską są
    zwolnione z VAT?
    3. Jesli 1=wystarczy potwierdzenie, a 2=tak, to jaki jest sens brania
    faktur z PP ?

    Dziekuję z góry,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2002-06-07 14:00:40
    Temat: Re: Opłaty pocztowe - potwierdzenie czy faktura
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Jun 2002, Bax wrote:

    >+ Witam!
    >+ 1. Czy podstawą wpisu do KPiR może byc "potwierdzenie" jakie można
    >+ uzyskac na poczcie przy wysyłaniu przesyłek, czy potrzebna jest faktura?

    Obejrzałbyś sobie rozp. ds. KPiR ;) !
    Par.13("za dowody księgowe uważa się również").4:
    "dowody opłat bankowych i pocztowych".

    Nie wiem, nigdy nie brałem ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-07 14:04:19
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

    > Obejrzałbyś sobie rozp. ds. KPiR ;) !
    > Par.13("za dowody księgowe uważa się również").4:
    > "dowody opłat bankowych i pocztowych".

    Znam, znam :-). Ale gdy na kolejnej poczcie Pani pyta sie mnie w okienku
    czy chce fakture czy potwierdzenie... zaczynam mieć wątpliwości.
    Pamietaj, że gdzie indziej jest napisane, że sprzedaż podmiotom
    gospodarczym powinna byc dokumentowana fakturami VAT.

    Z drugiej strony potwierdzenie to dokument bardzo mało wiarygodny -
    poczta nie zostawia sobie żadnej kopii, a zdażyło mi się dostać
    potwierdzenie na 800 zł - płaciłem przy odbiorze i dostałem
    potwierzdenie na kwote która wpłaciłem. Ponieważ miałem na to fakture od
    dostawcy, to w prosty sposób mógłbym 2 razy w koszty sobie wrzucic.

    Cieszę się, że nie tylko ja tak robię.

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-06-10 05:58:28
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Bax napisał:

    > Z drugiej strony potwierdzenie to dokument bardzo mało wiarygodny -
    > poczta nie zostawia sobie żadnej kopii,

    Bardzo wiarygodny - jest stempel dzienny.

    a zdażyło mi się dostać
    > potwierdzenie na 800 zł - płaciłem przy odbiorze i dostałem
    > potwierzdenie na kwote która wpłaciłem.

    To należalo od razu oddac do wystawienia faktury.

    Ja wysylajac od czasu do czasu po kilka listow zbieram potwierdzenia i
    na koniec miesiaca wystawiaja mi fakture.

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 5. Data: 2002-06-10 18:28:11
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Jano" <m...@h...gula> napisał w wiadomości
    > Bax napisał:
    > >

    > Ja wysylajac od czasu do czasu po kilka listow zbieram potwierdzenia
    > na koniec miesiaca wystawiaja mi fakture.

    To wrócę do pierwszego pytania - po co to robisz, skoro wystarczy
    pokwitowanie?

    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-06-10 22:13:17
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 Jun 2002, Bax wrote:

> [...]
    >+
    >+ To wrócę do pierwszego pytania - po co to robisz, skoro wystarczy

    Było na tak dawnym początku wątku że najstarsi górale nie
    pamietają: żeby móc wpisać do KPiR *jeden* kwitek, a nie
    pół strony !
    Prawdę mówiąc ten argument mnie przekonał, że niektórym
    to się f-ra z poczty przyda... :)

    Pozdrowienia, Gotfryd