eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOpłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu › Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 14 May 2011 10:54:27 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Opłata eksploatacyjna za mieszkanie a podatek od przychodu

    On Tue, 10 May 2011, jureq wrote:

    > Napewno nie płacisz podatku od opłat za media.

    Zgoda.

    > Uważam, że w wypadku
    > opłaty eksploatacyjnej jest to mniej oczywiste. Jest to zasadniczo koszt
    > do którego ponoszenia zobowiązany jest właściciel lokalu a nie najemca.

    Pytaniem jest, co rozumieć przez "opłatę eksploatacyjną".
    Niedawno pisałem jak to widzę: opłaty związane np. z funduszem remontowym
    IMVHO dokładnie tak jak piszesz (kwalifikują się do przychodu, jako
    "opłata za zużycie" stanowiąca część czynszu), ale już opłata
    za śmieci jak najbardziej powinna być traktowana tak jak media,
    bo niby dlaczego miałoby być inaczej?
    A wg tego co widziałem "w praktyce", całoś jest wskazywana jako
    pojedyncza pozycja do zapłacenia i jedynym kwitkiem z którego wynikają
    poszczególne pozycje jest informacja lub aneks do umowy.

    > Może ktoś inny się jeszcze
    > wypowie. Najlepiej w oparciu o oficjalne interpretacje skarbówki lub
    > wyroki sądowe.

    Pierwsze masz wyżej, drugiego nie mam :)

    > Jedyne czego trzeba pilnować, to wyszczególnienie tych opłat za media na
    > jakimś "papierze".

    Też zgoda.
    I IMO po przyjęcie przedstawionego wyżej (mojeg) p. widzenia papierki
    zawierające składniki wszelkich opłat stają się bardzo ważne.

    > media), szczegółowy rachunek który wystawiasz najemcy, lub nawet
    > potwierdzenie wpłaty z rozbiciem na poszczególne pozycje.

    O to to - nie zawadzi.

    pzdr, Gotfryd