    Date: Thu, 26 Jan 2012 11:18:29 +0100
    From: ajt <a...@u...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odśnieżanie oa podatki

    BartekK pisze:

    > Przykład z własnego podwórka (chodnika) - chodnik
    > szeroki, dopuszczone na nim parkowanie, strefa płatnego parkowania i
    > jest zarządca strefy, miasto czerpie zyski z parkowania, własną uchwałą
    > stwierdza "tam gdzie jest strefa parkowania płatnego, za sprzątanie
    > odpowiada zarządca strefy", , tyle że nikt nie sprząta a SM usiłuje wymusić
    sprzątanie na właścicielach
    > posesji przylegającej (którzy nawet zaparkować nie mogą, nie płacąc)

    Miasto akurat łaski nie robi, w art. 5 ustawy jest zapis:
    " właściciel nieruchomości nie jest
    obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny
    postój lub parkowanie
    pojazdów samochodowych".

    Kiedyś zainteresował mnie inny fragment ustawy:
    "uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
    położonych wzdłuż
    nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część
    drogi publicznej służącą dla
    ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości".

    Jak rozumieć to "bezpośrednio"? Moim zdaniem, jeśli między chodnikiem a
    granicą posesji jest choćby wąziutki trawnik, sprzątać nie trzeba...

    Andrzej
    www.radom.ws