  • Data: 2002-12-02 22:50:27
    Temat: Re: Odp: uslugi konsultingowe
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Dec 2002, dawid wrote:
    [...to był Remek...]
    >+ > Świadczyć je czasami dla ludności.

    ...albo brać z rzadka współpracownika. Na umowę o dzieło
    żeby papierków było mniej :)

    >+ ale jakie moga byc te uslugi, czy moze to byc jedna usluga w miesiacu?

    IMHO i patrząc na wyroki sądów to *od wielkiej biedy* nawet
    jedna taka usługa w roku stanowi, że nie może to być działaność
    wykonywana osobiście. Oczywiście nie proponuję przesady :)
    pt. "dokładnie raz na rok".

    >+ i jaki procent przychodow miesiecznych pownna stanowic?

    IMO bez znaczenia. W dotychczasowych widzianych wyrokach
    zawsze było tak, że podejrzenie :] o "ciągłość", "zamiar"
    i "świadczenie dla ludności" powodowało klasyfikację "DG".

    >+ czy moze byc zupelnie inna niz moje podstawowe uslugi? czy moze to byc
    >+ sprzedaz towaru jakiegos?

    IMO absolutnie nie.
    Jeśli świadczysz usługi np. sprzątania i sprzedajesz jabłka
    - to sama sprzedaż jabłek "ludności" nie powoduje że sprzątanie
    przestaje byś "działalnością świadczoną osobiście". Musisz
    "ludności" coś posprzątać albo wynając współpracownika na
    jakieś większe posprzątanie znajomej firmy - to *IMO*
    będzie OK !
    Poczytaj jeszcze tu:
    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A

    >+ i czy moze byc sprzedaz bez dokumentu?

    Poproszę o oświecenie o co chodzi (szczególnie w kontekście
    "rzetelności dokumentów").
    Jeśli dobrze podejrzewam to pytałeś czy na fakturze
    muszą być dane osobowe ? Znaczy 23% VAT ? ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd