  • Data: 2011-06-08 08:08:53
    Temat: Re: Odmowa zasiłku chorobowego
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08-06-2011 09:54, Hum pisze:
    > Witam,
    >
    > Prowadzę Działalność Gospodarczą, opłacam składkę chorobową. W miesiącu
    > kwietniu złamałem rękę, ZUS odmówił mi prawa do zasiłku chorobowego.
    >
    > Powód ? Niepłacenie terminowe składek. Staram się zawsze płacić składki
    > w terminie, ale znaleźli okres, kiedy to było wpłacone jeden dzień - dwa
    > po terminie.
    >
    > Składki były płacone, ale z minimalnym poślizgiem.
    >
    > Jest sens się odwoływać ?

    Po pierwsze nie masz się od czego odwoływać. ZUS stwierdził stan
    faktyczny któremu nie zaprzeczasz. Możesz co najwyżej wnioskować o
    przywrócenie terminu opłacania składek (ZUS wydaje decyzje, że chociaż
    się spóźniłeś to oni uznają ze zapłaciłeś w terminie, taki miszmasz
    czasoprzestrzenny).

    Ale trzeba do tego ZUS przekonać. Przy jednorazowej wpadce spraw jest
    właściwie wygrana. Ale jeżeli poślizgi zdarzały się często, to na
    automatyzm nie ma co liczyć.

    Czy jest sens? To nic nie kosztuje, może co najwyżej kopertę i znaczek
    pocztowy.

    Pamiętaj tylko, żeby nie kłamać, osoba opiniująca wniosek spojrzy jak
    płaciłeś przez np. ostatni rok, więc nie warto pisać, że to był jeden
    wyjątkowy przypadek, jak się człowiek spóźniał co drugi miesiąc.

    Przywrócenie terminu to jest decyzja uznaniowa (czytaj: łaska) wiec nie
    warto sobie robić jaj z urzędników, bo mogą nie mieć poczucia humoru.

    To teraz zrób rachunek sumienia, ile był tych spóźnień.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813