    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Fri, 17 Feb 2006 19:32:13 +0100

    On Fri, 17 Feb 2006, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Ja bym spróbował "bo dokonuje sprzedaży, a nie tylko wydaje
    > towar z magazynu".

    I co z tego ?
    Wystawienie faktury nie jest sprzedażą.
    Faktura *dokumentuje* sprzedaż, wystawia się ją po sprzedaży (nawet
    była gdzieś taka kuriozalna akcja US, kiedy na podstawie faktu że
    f-ry zakupu rzeczy nieoznaczonych były wystawione kilka minut przed
    wydaniem - a więc *przed* sprzedażą - uznał je za nieważne)
    I przecież rzeczą naturalną jest że przy okazji dokumentowania
    zdarzeń dokonuje się sprawdzenia, a że sprawdzanie robi kto inny niż
    sprawdzany to już normalka... ;>

    Odnoszę wrażenie że wielu "obrońców prawa do faktury" traktuje f-rę
    jako część umowy sprzedaży.
    Tak nie jest!!

    > A to ja zapłacę, kiedy dostanę fakturę :)

    Już było - "jeśli umowa tak stanowiła to czemu nie".
    Jak wlazłeś po drodze, wyłożyłeś gotówkę i dali ci do ręki towar
    to umowa została zawarta i tyle. Za późno na awanturę.
    Z prawnego punktu widzenia to samo co powierzenie fotografowi
    wykonania zdjęć "na gębę" (i dowiedzenia się "negatywów nie
    daję"): prawo jest po jednej stronie i druga musi przełknąć.
    Może sobie powarczeć ;]

    > U mnie też tak jest. Powód zdroworozsądkowy: nie mam ochoty się grzebać
    > z błędami pracowników. Mają tylko przykazane poinformować, że po fakturę
    > koniecznie z paragonem (kasa fiskalna).

    Jak widać poglądy nie sprowadzają się do dwu wersji :)

    > I bez tego nie dać. Tyle że
    > fakturę wyślę w razie potrzeby

    Doceniam dbałość o klienta - ale to twoja wola :) (że wyślesz).

    > (pomijając przypadki złośliwe pt.
    > "poproszę pudełko zapałek i fakturę").

    A co, dzielisz klientów na lepszych i gorszych ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)