    From: Anika <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie odsetek kredytowych a kasa mieszkaniowa
    Date: Fri, 11 Mar 2005 13:10:42 +0100

    Witam i pisze jeszcze raz bez polskich czcionek:

    Splacamy z mezem kredyt mieszkaniowy i bardzo by sie przydalo odliczyc
    odsetki od dochodu. Niestety ja raczej nie moge nic odliczyc, bo w
    przeszlosci korzystalam z odliczen z kasy mieszkaniowej (choc w rozmowie
    tel. pani z US powiedziala, ze moge, bo to jest jeden limit i tylko musze
    odjac od niego tamte odliczenia - co wydaje mi sie nieprawda - czy mam
    racje?).
    I ponadto czy moj maz moze odliczyc te odsetki, i jesli tak to ile (polowe?
    -
    kredyt jest na nas oboje), jesli nie korzystal w przeszlosci z zadnej ulgi,
    a ja wykorzystalam ulge z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie bylismy
    malzenstwem.

    Pomozcie, bo nigdzie nie moge znalezc tej informacji, a w US jak widac tez
    nie bardzo chyba wiedza.

    Z gory dziekuje

    Anika
    witek wrote:

    > Limit co roku rośnie.
    > Jeżeli odliczyłaś kiedyś tyle ile pozwalał limit , a teraz limit wzrósł
    > to tą różnicę moższ jeszcze wykorzystać.

    Ale z tego co mi sie wydaje, nie ma wspolnego limitu dla ulgi z kasy
    mieszkaniowej i odsetek kredytowych, to sa 2 oddzielne ulgi, a moze jednak
    sie myle? Jesli tak to jaki to limit?
    Ponadto w ustawie nt. ulgi odsetkowej jest napisane m.in. ze: "odliczenie
    przysługuje, jeżeli podatnik lub jego malzonek nie korzystal lub nie
    korzysta z odliczenia od dochodu (przychodu) lub podatku wydatkow
    poniesionych na wlasne cele mieszkaniowe, przeznaczonych na systematyczne
    gromadzenie oszczędnosci na rachunku oszczednosciowo-kredytowym w banku
    prowadzacym kase mieszkaniowa"