  • Data: 2005-03-11 15:10:38
    Temat: Re: Odliczenie odsetek kredytowych a kasa mieszkaniowa
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Anika wrote:
    > Witam i pisze jeszcze raz bez polskich czcionek:
    >
    > Splacamy z mezem kredyt mieszkaniowy i bardzo by sie przydalo odliczyc
    > odsetki od dochodu. Niestety ja raczej nie moge nic odliczyc, bo w
    > przeszlosci korzystalam z odliczen z kasy mieszkaniowej (choc w rozmowie
    > tel. pani z US powiedziala, ze moge, bo to jest jeden limit i tylko musze
    > odjac od niego tamte odliczenia - co wydaje mi sie nieprawda - czy mam
    > racje?).

    A zostało ci coś czego nie odliczyłaś z powodu limitu?
    Tak jak napisałem. Limit poszedł w górę, więc jeżeli coś jeszcze ci
    zostało, to możesz to teraz odliczyć. Tak jak pani w US powiedziała.

    > I ponadto czy moj maz moze odliczyc te odsetki, i jesli tak to ile (polowe?
    > -
    > kredyt jest na nas oboje), jesli nie korzystal w przeszlosci z zadnej ulgi,
    > a ja wykorzystalam ulge z kasy mieszkaniowej, gdy jeszcze nie bylismy
    > malzenstwem.

    Nie potrafię ci powiedzieć jak kasa mieszkaniowa wpływa na odliczenie
    odsetek, trzeba by to znaleźć w ustawie.

    Natomiast pit-d składa się jeden, a rozumiem, że składacie oddzielne pit-37
    w pit-d w cześci B jest rubryczka, gdzie się wpisuje kto ile odlicza.
    i takie kwoty możecie odliczyć w pit-37
    pit-d dołącza się do jednego zeznania pit-37, a w drugim tylko się
    zaznacza, że pit-d jest gdzie indziej
    us sam sobie go znajdzie.

    > Pomozcie, bo nigdzie nie moge znalezc tej informacji, a w US jak widac tez
    > nie bardzo chyba wiedza.

    nie wiem na ile pomogłem