    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenia - zmywarka na kredyt
    Date: Wed, 3 Dec 2003 09:20:19 +0100

    On Tue, 2 Dec 2003, Pawel wrote:
    [...]
    >+ Faktura jest umową kupna sprzadaży pomiędzy mną i sklepem i na jej podstawie
    >+ korzystam z odliczenia.
    [...przesunięte...]
    >+ Umowę kredytową zawieram z bankiem, który płaci sprzedawcy.

    ...ale tego nam nie wyłożyłeś ! Odesłanie do hasła "wróżka" ? ;)

    >+ Mam fakturę na której nic nie ma o ewentualnym kredytowaniu. Szczerze powiem
    >+ że nigdy w życiu nie widziałem faktury na której jest "płatne w ratach",

    ...mozliwe...

    >+ nawet nie rozumiem tego stwierdzenia.

    ...a ja do tego cytatu: czego tu nie rozumieć ??
    Sprzedawca sprzedaje ci z odroczonym terminem płatności, przy czym
    płatność jest podzielona na częsci.

    >+ Wydatki de facto zostały poniesione, a to że zapłacił za mnie bank

    ...ale odpowiadający *nie wiedzieli* że to bank za ciebie płacił !
    I poproszę bez argumentu że 99,98% sprzedaży ratalnej jest tak
    robiona - bo mamy na grupie np. pytanie o strukturę zakupów,
    a o tym iż coś takiego istnieje też większość prowadzących
    DG pewnie nie wie...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)