eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOcena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego › Re: Ocena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ocena sytuacji podatkowej takiego manewru mieszkaniowego
    Date: Thu, 07 Nov 2013 13:29:21 -0600

    barasa wrote:

    > nie, daje synowi 200, a potem uzyskuje środki ze sprzedaży mieszkania
    > spadkowego za które odkupuje od niego mieszkanie

    Nie widzę przeciwskazan.
    Pamietaj tylko, ze kazda nastepna darowiznę synowi musisz przez 6 lat
    zglaszac. Nawet 2 zl (tak mi wychodzi z mojego rozumowania zapisow w
    ustawie). Bo podatek nalezy sie od sumy darowizn z ostatnich 5 lat czyli
    2000002 zl minus podatek zapłacony czyli zero. i wowczas od tych dwoch
    zlotych wyjdzie calkiem spory podatek.

    Jedyna rzecz do sprawdzenia czy odkupienie w rodzinie nie jest jakos
    zabronione i wylacza uprawnienia do zwolnienia, ale nie kojarze takiej
    sytuacji.

    > jak kupię teraz a stare mieszkanie(spadkowe) sprzedam później to
    > wyklucza to zwolnienie z podatku, dlatego taki manewr

    to najpierw sprzedaj a potem kup :)